Grupul TeraPast, producător de materiale de construcţii, a raportat joi o cifră de afaceri de 857 milioane de lei pentru primele nouă luni din 2025, în creștere cu 26% față de perioada similară a anului trecut, și un profit net de 6,2 milioane de lei, de la o pierdere de aproape 7 milioane de lei anul trecut.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Conform companiei, performanța Grupului TeraPlast în primele nouă luni din 2025 reflectă soliditatea strategiei de dezvoltare și eficiența operațională într-un context de piață complex. Creșterea a fost impulsionată de cererea susținută din divizia de Instalații, de extinderea pe piețele vestice prin Grupul Wolfgang Freiler, care și-a adus contribuția pe întregul interval de raportare, și de Optiplast din Croația, care a sprijinit avansul volumelor de ambalaje flexibile.

În același timp, îmbunătățirea operațională a diviziei de Ambalaje a grevat mai puțin profitabilitatea consolidată, transmite compania. Ponderea exporturilor a crescut la 35% din cifra de afaceri (vs. 25% la T3/2024).

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

„Performanțele din primele nouă luni ale anului reflectă maturitatea Grupului TeraPlast și arată că strategia noastră de echilibru între piața internă și cea externă funcționează. Achizițiile din afara României și-au dovedit utilitatea, deși încă mai sunt multe de îmbunătățit acolo și mai este loc de creștere pentru anii următori. Ne continuăm transformarea într-un lider regional capabil să gestioneze schimbările și să valorifice oportunitățile din piață și vom continua să creștem”, a declarat Bogdan Crăciunaș, Director Financiar al Grupului TeraPlast.

Astfel, în primele 9 luni din 2025 vs. primele 9 luni din 2024, compania a raportat o creștere de 26% a cifrei de afaceri consolidate, de la 681,2 milioane de lei, la 857,4 milioane de lei.

EBITDA a crescut cu 59%, de la 45,2 milioane de lei, la aproape 72 milioane de lei, în timp ce marja EBITDA a urcat la 8,4%, față de 6,6%.

Volumele totale au crescut cu 17%, de la peste 84 mii de tone, la aproape 99 mii de tone.

Vânzările în afara României au crescut cu 73%, până la aproape 300 milioane de lei, reprezentând 35% din cifra de afaceri.

Drept urmare, compania a raportat un profit net de 6,3 milioane de lei, comparativ cu o pierdere de 6,9 milioane de lei după primele 9 luni din 2024.

„Rezultatul net rămâne în teritoriu pozitiv, deși a înregistrat impactul unor cheltuieli nerecurente legate de achiziția Aquatica Experience, așa cum am văzut și în cazul celorlalte achiziții, însă contractele în derulare vor asigura profitabilitatea Aquatica Experience la final.

Totodată, profitul operațional a crescut cu 160%, de la 11,3 milioane de lei, la 29,4 milioane de lei, iar asta, împreună cu evoluția cifrei de afaceri care ne apropie de pragul de 1 miliard de lei, sunt în linie cu angajamentul luat față de acționari la începutul anului 2025”, a adăugat Bogdan Crăciunaș.

Instalații: 73% din veniturile Grupului

  • Cifră de afaceri de 625 milioane de lei în primele 9 luni din 2025, cu 29% mai mult decât în primele 9 luni din 2024.
  • EBITDA de 64,2 milioane de lei, cu 37% mai mult decât în primele 3 trimestre ale anului trecut.
  • Marja EBITDA de 10,3% la 9 luni/2025, față de 9,6% la 9 luni/2024.

Divizia de Instalații și-a continuat tendința de creștere, iar cererea internă s-a menținut robustă și împreună cu aportul Grupului Wolfgang Freiler, creșterea cantitativă a segmentului a fost de 20% comparativ cu primele 9 luni din 2024. În 2025, Grupul Wolfgang Freiler a fost consolidat pe întreg parcursul celor trei trimestre, față de doar două trimestre în 2024.

Pe piața locală, programul Anghel Saligny a înregistrat o încetinire și întârzieri la plată, în timp ce PNRR generează tot mai multe licitații, care însă nu au un ritm la fel de accelerat precum cele din programul Anghel Saligny. Cu toate acestea, segmentul a beneficiat de o cerere solidă de produse pentru infrastructură.

Pe piețele externe, Wolfgang Freiler a început să valorifice eforturile de diversificare a piețelor adresate, cu rezultate vizibile în Austria și Germania, piețe cu potențial solid de creștere, unde TeraPlast își extinde oferta cu sisteme noi de tubulatură.

Granule: 8% din veniturile Grupului

  • Cifră de afaceri de 69,7 milioane de lei, în scădere ușoară (-2%) față de primele nouă luni din 2024 (71 milioane de lei).
  • EBITDA de 8 milioane de lei, cu 14% mai mult decât la T3/2024, când a fost de 7 milioane de lei.
  • Marja EBITDA a crescut cu 1,7pp, de la 10% după primele 9 luni din 2024, la 11,7% în aceeași perioadă a anului 2025.

Piața locală a fost afectată de un nivel scăzut al comenzilor din industria de cabluri din PVC și de o competiție accentuată pe preț, generată atât de producători locali care au redus prețurile, cât mai ales de importurile extracomunitare. În acest context, menținerea unei marje EBITDA în parametri a fost posibilă în special datorită exporturilor către Europa de Vest.

Ambalaje: 14% din veniturile Grupului

  • Cifră de afaceri de 122,8 milioane de lei, în creștere cu 42% față de primele nouă luni din 2024 (86,8 milioane de lei)
  • EBITDA în continuare negativă după primele nouă luni ale anului curent, însă de -1 milion de lei, comparativ cu -10,6 milioane de lei în aceeași perioadă din 2024.

Divizia de Ambalaje și-a menținut performanța pe segmentul de retail, care include marile lanțuri de magazine și distribuitorii locali, unde și-a consolidat poziția de furnizor la clienții tradiționali, în urma licitațiilor desfășurate.

Segmentul de produse industriale și exporturile au fost afectate de presiunea semnificativă asupra prețurilor generată de importuri, atât din Uniunea Europeană, cât și extracomunitare, acestea din urmă având un impact care nu a putut fi compensat de evoluția din segmentul de retail.

Cu toate acestea, EBITDA negativă a diviziei a fost ameliorată, ca urmare a reducerii pierderilor Opal și a contribuției pozitive a Optiplast (Croația).

Ferestre: 5% din veniturile Grupului

  • Cifră de afaceri de 39,8 milioane de lei, cu 6% mai mult comparativ cu primele 9 luni din 2024 (37,4 milioane de lei)
  • EBITDA de 602 mii de lei, față de 1,9 milioane de lei în primele 9 luni ale anului trecut, ceea ce reprezintă o scădere de 69%.

Divizia beneficiază de un portofoliu solid de proiecte de reabilitare, care urmează să fie finalizate. Pentru acest segment de piață, există perspective solide și pentru proiecte viitoare.

Cererea a fost dominată de sistemele din aluminiu, utilizate preponderent în proiectele non-retail.

Profitabilitatea primelor nouă luni din 2025 a fost afectată de creșterea prețurilor materiilor prime, în special a sticlei, care nu a putut fi integral transferată în prețurile finale pentru segmentul de clienți retail.