Grup Șerban Holding, companie antreprenorială românească care activează în mai multe domenii din agricultură, anunță introducerea în portofoliul de afaceri a unei noi direcții de bussines, creșterea bovinelor pentru carne, potrivit unui comunicat de presă.
Conform comunicatului, Interagroaliment, parte din Grup Șerban Holding a achiziționat o fermă de bovine pentru carne rasa Angus în Sascut, județul Bacău. În prezent, ferma găzduiește 450 de bovine Angus și se întinde pe o suprafață de 135 de hectare de teren. Investiția în cadrul fermei de bovine se ridică la aproximativ 5 milioane de lei, de la momentul inițial și până în prezent.
Potrivit companiei, modelul fermei de bovine este inspirat din California și Dakota de Nord din Statele Unite ale Americii, unde condițiile naturale ale fermelor sunt aproximativ similare cu cele din România. În cadrul fermei Grup Șerban, bovinele din rasa Angus beneficiază de pășuni spațioase cât și de o hrană bogată și variată care provine în mare parte din culturile de acoperire (cover crop) folosite în sistemul ecologic de cultivare no-till. Politica agricolă a Grup Șerban se bazează pe promovarea unei agriculturi durabile și eficiente.
„Integrând sisteme de tipul no-till și cover crop pentru culturile de câmp cu managementul fermei de vaci Angus, transformăm provocările în oportunități. Nu doar că optimizăm costurile cu hrana animalelor, dar reușim și să valorificăm într-un mod eficient și chiar unic, la momentul actual, culturile de acoperire (cover crop), creând astfel un echilibru între sustenabilitate și productivitate”, a declarat Nicolae Șerban, Președintele Consiliului de Administrație al Grup Șerban Holding.
Potrivit comunicatului de presă, în cadrul fermei, prin condițiile create, fiecare vacă Angus poate crește cu laptele produs de aceasta și iarba disponibilă pe pășunea fermei un vițel de 350 de kilograme. În condițiile prețurilor actuale, conform calculelor companiei, un vițel la greutatea aceasta poate fi vândut cu aproximativ 1.100 de euro. În ceea ce privește potențialul de dezvoltare al acestui segment de business, conducerea Grup Șerban, urmărește să ajungă la un efectiv de 5.000 de bovine Angus până în 2025. Acest obiectiv de dezvoltare va permite companiei să producă o cantitate semnificativă de carne, cu un potențial de vânzări estimat la 9 milioane de euro pe an, luând în calcul piața de carne în viu. De asemenea, strategia Grup Șerban Holding pentru fermă implică utilizarea unui sistem de rotație a pășunilor care să permită solului să se regenereze natural, fără necesitatea fertilizării chimice, fiind astfel asigurat un mediu de viață sănătos pentru animale.