Producătorul german de automobile Volkswagen a declarat marţi că profitul său operaţional a scăzut cu 20% în primul trimestru, deoarece cererea mai slabă pentru mărcile sale premium a determinat un declin al vânzărilor, transmite CNBC, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Profitul operaţional a fost de 4,6 miliarde de euro în primele trei luni ale anului 2024, a spus compania.

În aceeaşi perioadă din 2023, profitul operaţional a fost de 5,7 miliarde de euro.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Volkswagen a menţionat vânzări mai mici şi costuri fixe mai mari, precum şi ”o combinaţie nefavorabilă de ţară, mărci şi modele”, ca factori cheie în scăderea profitului.

Vânzările de vehicule au coborât cu 2% în primul trimestru, totalizând 2,1 milioane de unităţi, a spus compania.

„Aşa cum era de aşteptat, rezultatele noastre din primul trimestru arată un început lent al anului”, a declarat directorul financiar şi directorul operaţiunilor Volkswagen Group, Arno Antlitz, într-un comunicat.

Brandul de lux al producătorului de automobile, Porsche, a înregistrat un profit operaţional scăzut la 1,2 miliarde de euro, faţă de 1,7 miliarde de euro în primul trimestru al anului 2023.

Porsche a vândut 71.000 de vehicule la nivel global în primul trimestru, o scădere de 16% faţă de cele 85.000 de vehicule vândute în acelaşi trimestru al anului trecut.

Volumele mai mici au fost legate de dezvoltarea produselor, precum şi de întârzieri legate de vamă, a spus Volkswagen.

Volkswagen încă se aşteaptă să-şi atingă obiectivele financiare pentru 2024, inclusiv o creştere cu 5% a veniturilor din vânzări şi o marjă operaţională pe tot anul cuprinsă între 7% şi 7,5%.

„Ne aşteptăm la un impuls suplimentar pe parcursul anului de la lansarea a peste 30 de modele noi la toate mărcile. În acelaşi timp, efectele programelor noastre de eficienţă se vor desfăşura treptat pe măsură ce va progresa”, a spus Antlitz.