Profiturile Qantas și Air New Zealand cresc pe măsură ce călătoriile post-COVID se intensifică

Qantas Sursa foto: Facebook/Qantas

Compania emblematică a Australiei, Qantas Airways, și rivalul său, Air New Zealand, au înregistrat joi profituri uriașe, stimulate de revenirea cererii robuste de călătorii în era post-pandemică, scrie Reuters.

Călătoriile cu avionul au explodat de la eliminarea restricțiilor legate de pandemie și închiderea granițelor în ambele țări anul trecut. Acest lucru, combinat cu un deficit de aeronave, piese și forță de muncă, a contribuit la creșterea tarifelor aeriene.

Companiile aeriene europene precum Lufthansa și Air France-KLM au oferit, de asemenea, previziuni optimiste privind cererea.

Qantas, cunoscută sub numele de “Cangurul zburător”, a raportat un profit anual înainte de impozitare de 2,47 miliarde de dolari australieni (1,60 miliarde de dolari) pentru anul fiscal încheiat la 30 iunie. În urmă cu un an a avut o pierdere de 1,86 miliarde de dolari australieni, iar ultimul profit anual îl obținuse în 2019.

De asemenea, a anunțat o comandă pentru 24 de noi avioane wide-body – ultima piesă a programului de reînnoire a flotei de avioane cu reacție a companiei. “Aceasta este o redresare remarcabilă, care a durat trei ani și a fost dificilă”, a declarat Alan Joyce, CEO al Qantas Group, în cadrul unei conferințe de presă.

“De la a fi la 11 săptămâni distanță de insolvență, la o revenire dificilă a zborurilor în întreaga industrie, pentru ca în cele din urmă să ne întoarcem la performanțele operaționale interne de top”, a spus el.

Air New Zealand a semnalat joi, de asemenea, o cerere susținută din partea clienților pentru anul financiar 2024, după ce a înregistrat un profit anual mare, ajutat de o revenire a călătoriilor.

“După ce și-a refăcut rețeaua internațională, compania aeriană a desfășurat cea mai mare campanie de recrutare din istoria sa și a readus toate aeronavele pe cer”, a precizat Air New Zealand într-un comunicat.

Joyce, directorul general al Qantas, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că cererea de călătorii este extrem de robustă în acest moment.

În ciuda presiunilor legate de costul vieții, sondajele au arătat că oamenii plănuiesc să cheltuiască mai mult pe călătorii în următoarele șase luni și mai puțin pe articole de uz casnic, renovări și chiar pe alcool, a spus el.