În timp ce beneficiari ai programului Rabla Clasic și Plus scriu pe pagina de Facebook de la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) că statul se mișcă greoi în aprobarea dosarelor, instituția transmite, la solicitarea Economedia, că au fost evaluate 49% din totalul dosarelor depuse în programul Rabla Clasic la persoane fizice și 52% din totalul dosarelor depuse pentru Rabla Plus. Instituția nu a transmis însă și câte dintre aceste dosare au fost aprobate până în prezent.
Pe rețelele de socializare, mai mulți participanți ai programelor spun că AFM se mișcă greu privind aprobarea dosarelor și există cazuri în care mașinile se află deja în curțile dealerilor așteptând aprobarea dosarelor.
AFM transmite că, în sesiunea din perioada 13.05 -31.07.2022 în cadrul programului Rabla Clasic la persoane fizice, până în prezent, au fost depuse 3.042 dosare, din care 2.742 operatori economici și 300 instituții publice. În data de 13.05.2022 au fost depuse 1.384 de dosare aferente operatorilor economici (din care au fost evaluate 1.069 dosare, reprezentând un procent de 49,16% din totalul dosarelor depuse) și 175 de dosare aferente instituțiilor publice (au fost analizate toate dosarele depuse în data 13.05.2022, reprezentând un procent de 58,33% din totalul dosarelor depuse).
În ceea ce privește Rabla Plus, în cadrul sesiunii din perioada 13.05 – 31.07.2022, până în prezent, au fost depuse 2.248 dosare, din care 2.174 operatori economici și 74 de instituții publice. Potrivit AFM, în data de 13.05.2022 au fost depuse toate cele 2.174 dosare aferente operatorilor economici (din care au fost analizate 1.143 dosare, reprezentând un procent de 52.57% din totalul dosarelor depuse) și 63 de dosare aferente instituțiilor publice (au fost analizate toate dosarele depuse în data 13.05.2022, reprezentând un procent de 85,13% din totalul dosarelor depuse).
AFM transmite că, în prezent, la nivelul instituției derularea unui număr mare de Programe și proiecte pentru protecția mediului se realizează cu personalul propriu. Astfel, angajații de la Serviciul Evaluare Proiecte asigură, la nivelul tuturor programelor de finanțare derulate de Administrația Fondului pentru Mediu, activități constând în verificarea documentațiilor depuse de solicitând, analiză a eligibilității solicitanților și a proiectelor propuse în cadrul mai multor programe derulate de Administrația Fondului pentru Mediu.
De asemenea, angajații participă în grupuri de lucru și la elaborarea proiectelor Ghidurilor de finanțare ale programelor care urmează a fi lansate, modificările acestor Ghiduri, precum și pregătirea instrucțiunilor și procedurilor specifice lansării sesiunilor de finanțare. Totodată, potrivit AFM, angajații soluționează și contestațiile formulate de către solicitanții nemulțumiți de rezultatele.