Proiect: Locuitorii din Sectorul 4 care au mașină, dar nu au loc de parcare, vor plăti o taxă specială pentru dezvoltare urbană / Plățile, de la 1 ianuarie

Sector 4 parcare Sursa foto: Facebook/ Primăria Sectorului 4

Taxă nouă pentru locuitorii sectorului 4 al Capitalei care dețin mașină dar nu au loc de parcare. Primăria Sectorului 4 a pus în dezbatere publică un proiect de hotărâre de Consiliu Local, potrivit căruia această taxă va fi plătită de la 1 ianuarie, scrie Hotnews. Documentul nu menționează valoarea taxei. Potrivit proiectului, primăria vrea să descurajeze cumpărarea de mașini fără loc de parcare, dar să strângă și bani pentru construcția de noi parcări.

„Se aprobă instituirea taxei speciale pentru dezvoltare urbană în Sectorul 4 al Municipiului Bucureşti, pentru finanțarea serviciului de interes public local în vederea creşterii numărului de parcări publice şi de reședință, optimizarea mobilității urbane şi scăderea poluării.Taxa se aplică din data de 01.01.2025 pe o perioadă de 10 ani, tuturor persoanelor fizice sau juridice care au în proprietate sau în folosință un autovehicul aflat în evidențele Direcţiei Generale de Impozite și Taxe Locale Sector 4 şi care nu deţin în proprietate sau în folosință un spațiu având destinaţia de parcaj și prevăzut ca atare în documentațiile de urbanism, pentru fiecare autovehicul în parte”, mai scrie în proiectul pus în dezbatere publică până la sfârșitul lunii noiembrie.

Veniturile colectate din această taxă vor contribui la finanțarea serviciului public respectiv a proiectelor de dezvoltare urbană aferente domeniului de activitate al Direcției Mobilitate Urbană Sector 4, în principal: dezvoltarea de zone de parcare, modernizarea infrastructurii rutiere, proiecte de mobilitate urbană și alte activități care contribuie la îmbunătățirea mediului urban, potrivit regulamentului aferent.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Prin loc de parcare deținut se înțelege „orice spațiu având destinația de parcaj și prevăzut ca atare în documentațiile de urbanism, deţinut în proprietate sau în folosință prin contract de închiriere/comodat sau pe baza abonamentului nominal sau nenominal achitat anual”, potrivit regulamentului.

„În situația în care un deținător de autovehicul dobândeşte un loc de parcare în cursul anului, acesta este obligat să achite Taxa proporţional cu perioada în care nu a deținut un loc de parcare. În cazul în care o persoană a dobândit un autovehicul în timpul anului, aceasta este obligată să achite Taxa proporţional cu perioada rămasă.  Persoanele care deţin mai multe autovehicule sunt obligate să achite Taxa pentru fiecare vehicul în parte, cu excepția cazului în care acestea dețin suficiente locuri de parcare pentru toate autovehiculele înmatriculate pe numele lor. Deţinătorii de vehicule au obligația de a achita Taxa anual, până la data de 31 martie a fiecărui an, la Direcţia Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 4”, se mai arată în proiectul de hotărâre.

Potrivit referatului de aprobare, această taxă specială are mai multe obiective, mai menționează publicația citată.

Unul dintre ele este scăderea poluării. Astfel. ca urmare a instituirii aceste taxe, serviciul public pentru amenajarea de parcări și optimizarea mobilității urbane va putea deține fonduri pentru a putea pune în aplicare proiectele vizând decongestionarea traficului, cu efect evident în reducerea poluării.Un al doilea obiectiv este descurajarea achiziționării de autovehicule de către persoanele care nu dețin un loc de parcare: prin impunerea acestei taxe se urmărește încurajarea locuitorilor de a utiliza îndeosebi mijloacele de transport alternative.

„Potrivit ultimelor situații analizate, în Sectorul 4 s-a constatat existenţa unui număr de aproximativ 182.000 autovehicule înmatriculate şi 67.303 locuri de parcare (dintre care circa 9.500 parcări publice). Această împrejurare relevă faptul că mai bine de 100.000 de locuitori nu deţin un loc de parcare, fiind nevoiţi să staționeze pe trotuar, spații verzi sau carosabil”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.