Proiectul noului normativ antipoluare Euro 7 este excesiv (ministrul francez de Finanțe)

masini electrice statie incarcare Sursa Foto: Pexels

Franța se opune propunerilor actuale legate de viitoarea normă europeană antipoluare Euro 7 pentru automobile, considerată prea drastică pentru a incita constructorii să îmbunătățească în continuare motoarele termice, afirmă ministrul francez al Economiei și Finanțelor, Bruno Le Maire, potrivit publicației boursorama.com, care citează Reuters.

“Negocierile sunt în curs asupra viitoarei norme Euro 7. Să fie limpede: la acest stadiu, această normă nu ne convine. Unele propuneri care circulă sunt excesive. Constructorii noștri nu le vor putea respecta”, a afirmat Le Maire, într-o discuție cu directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, găzduită de Le Figaro.

Tavares a afirmat chiar că “norma Euro 7 depășește legile simple ale fizicii!”

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

“Ea face pur și simplu imposibilă continuarea fabricării de mașini termice”, a subliniat Carlos Tavares.

“Momentul în care numeroase reguli europene au fost elaborate fără consultarea industriei – care a plătit astfel prețul problemelor pe care le-a creat un singur concurent – sper că este de domeniul trecutului”, a adăugat el, referindu-se la Volkswagen și la scandalul dieselgate din 2015.

Următoarea normă care limitează emisiile de dioxid de azot și monoxid de carbon, Euro 7, urmează să intre în vigoare în 2025. Aceasta înăsprește și mai mult costul reducerii poluării și este susceptibilă să accelereze scăderea ponderii motoarelor termice, în beneficiul mașinilor electrice.

Asociația germană a constructorilor (VDA) a afirmat și ea că noua normă merge prea departe.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: