Divizia care va produce vehicule electrice a grupului chinez Evergrande, cu datorii de 300 de miliarde de doari, este în discuții cu investitori de risc din SUA și Europa și cu partenerii industriali pentru a găsi noi proprietari, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS), deținută de dezvoltatorul imobiliar chinez și care a preluat activele Saab în 2012, are fonduri pentru a rezista „o perioadă bună”, a declarat Stefan Tilk, șeful acesteia, adăugând că mai mulți investitori arătau interes pentru firmă.

El a refuzat să comenteze o posibilă evaluare. O sursă familiarizată cu situația a declarat pentru Reuters că unitatea ar putea fi evaluată la un miliard de dolari.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Evergrande a ratat deja trei runde de plăți ale dobânzilor la obligațiunile sale internaționale și s-a străduit să vândă o parte din activele sale pentru a strânge numerar.

Dezvoltatorul imobiliar chinez a cheltuit miliarde de dolari pe dezvoltarea de tehnologie auto, inclusiv pentru NEVS, și are parteneriate cu germanii de la Hofer și suedezii de la Koenigsegg.

NEVS, care a primit o licență de producție a vehiculelor electrice în China în urmă cu patru ani, este brațul suedez al unității EV Evergrande New Energy Vehicle Group.

Tilk a spus că NEVS discută despre o potențială vânzare sau alte tipuri de finanțare în principal cu firme europene și americane, dar a refuzat să le numească.

“Suntem în dialog atât cu oameni de risc, cât și cu companii care au aceeași idee și direcție ca noi și doresc să intre în acest lucru cu competența noastră deplină”, ​​a declarat el pentru Reuters. „Așadar, sunt atât parteneri industriali, cât și investitori de risc”.

Evergrande NEV a avertizat în înregistrările bursiere luna trecută că încă mai caută noi investitori și să realizeze vânzări de active și că, fără nici unul, se poate lupta să plătească salariile angajaților și să acopere alte cheltuieli.

Tilk a adăugat că NEVS, care a anunțat disponibilizarea a aproape jumătate din cei aproximativ 650 de lucrători ai săi în august, ar putea angaja din nou personal pentru a obține competența pe care Evergrande o dorește în Europa dacă va supraviețui crizei.

“Dacă Evergrande își poate continua operațiunile, ceea ce speră să facă, vor fi interesați să aibă o amprentă în Europa, cu infrastructură precum o uzină, teste, laborator. Și avem asta”, a spus el.

Între timp, NEVS, care a cumpărat activele producătorului auto Saab în 2012, se concentrează pe construirea ecosistemului său de mobilitate PONS, o rețea autonomă de împărțire a călătoriilor pentru orașele inteligente și campusurile universitare.