Protecția Consumatorilor a amendat 500 de magazine Mega Image cu 5,6 milioane lei, începând de la jumătatea lunii august

Mega Image

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) anunță că a amendat cu 5,65 milioane de lei 500 de magazine Mega Image, în urma abaterilor constatate în timpul unor controale derulate începând de la jumătatea lunii august, potrivit unui comunicat de presă.

ANPC transmite că în toate locațiile verificate, comisarii ANPC au constatat abateri de la respectarea prevederilor legale în vigoare, în domeniu, pentru care au aplicat următoarele sancțiuni:

  • 793 amenzi contravenționale, în valoare totală de circa 5,65 milioane lei 
  • 152 avertismente
  • oprire temporară de la comercializare până la remedierea deficiențelor constatate, pentru produse, în valoare totală de peste 35.000 Lei
  • oprire definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare circa 1,2 milioane lei
  • oprire temporară de la prestarea serviciilor, până la remedierea deficiențelor, pentru 31 de magazine
  • propuneri de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru 12 magazine.

Dintre cele mai frecvent întâlnite abateri ANPC menționează:

  • neconcordațe între prețul produsului la raft și prețul acestuia la casă marcat
  • inducerea în eroare a consumatorilor, nefiind precizate pe etichetă de la raft ingredientele exacte conținute în cea de pe produsului (ex: lapte cu ciocolată, în fapt fiind lapte cu gust de ciocolată etc.)
  • nerespectarea regimului promoțiilor (comercilizarea produselor ambulate multipack, fără a exista la vânzare produsul, pentru a se verifica prețul singular, neafișarea datei de început a promoției, lipsa informatiilor cu privire la perioada de desfășurare a promoțiilor)
  • diferențe între cantitatea netă marcată pe ambalaj și cea reală a produsului.
  • comercializarea unor produse cu termenul de valabilitate/data de minimă durabilitate expirat/expirată sau data-limită de consum/data durabilităţii minimale depăşită;  
  • nerespectarea condiţiilor de depozitare, păstrare şi expunere la comercializare 
  • schimbarea stărie termică iniţiale a produselor
  • comercializarea unor produse alimentare care prezintau semne organoleptice de alterare, modificări ale aspectului, culorii, consistenţei, gustului, mirosului
  • comercializarea unor produse alimentare cu miros şi gust urât sau pete de mucegai.

Precedentele campanii de control ale aceluiași lanț de magazine, Mega Image, derulate, la nivel național, anul trecut și în cursul acestui an au avut, comparativ, rezultatele următoare:

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *