Protecția Consumatorilor a amendat cu 547.000 lei și a închis temporar mai multe puncte de lucru de pe Aeroportul Otopeni

ANPC

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au amendat cu 547.000 de lei şi au închis temporar mai multe puncte de lucru ale unor agenţi economici care îşi desfăşoară activitatea în Aeroportul Internaţional Henri Coandă, în urma unor abateri de la legislaţia în vigoare, potrivit unui comunicat de presă.

„ANPC a demarat, în 30.07.2024, o amplă acţiune de control la 29 operatori economici, care îşi desfăşoară activitatea în Aeroportul Internaţional Henri Coandă pentru a verifica modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu. Acţiunile de control până în acest moment au fost finalizate astfel: 58 de amenzi contravenţionale în valoare de 547.000 lei; 4 avertismente; oprirea definitivă de la comercializare a 77 kg şi 590 de produse neconforme, în valoare de 24.680 lei; oprirea temporară de la comercializare a 5 kg şi 527 produse neconforme, în valoare de 99.738 lei”, transmite ANPC.

De asemenea, a fost dispusă oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor pentru 15 puncte de lucru, iar pentru alte 5 puncte de lucru s-a propus închiderea temporară a unităţii pe o perioadă de la 6 la 12 luni. Au fost formulate şi 4 invitaţii de consiliere pentru remedierea deficienţelor.

În urmă cu câteva luni ANPC a mai desfăşurat o acţiune de consiliere la aceşti operatori economici şi ulterior două acţiuni de control.

În cadrul controlului au fost verificate 19 puncte de lucru de alimentaţie publică, cinci magazine de comercializare produse alimentare şi nealimentare, două case de schimb valutar, două puncte de lucru pentru închirieri automobile şi un salon de aşteptare pentru pasageri.

Comisarii ANPC au constatat, în urmă verificărilor efectuate, deficienţe care vizează: produse alimentare care nu respectau temperatura şi condiţiile de depozitare impuse de producător, diferenţa de gramaj între cel declarat de vânzător şi produsul comercializat, lipsa informaţiilor cu privire la ingredientele produselor alimentare, condiţii improprii în zona gastro, zone de preparare insalubră, produse care prezentau modificarea stării termice, produse neetichetate.

De asemenea, au mai fost deficienţe legate de lipsa informare privind dreptul consumatorilor de anulare a tranzacţiilor în 24 de ore, lipsa în casă a unei valute care era expusă pe panoul de informare, panou exterior de informare cu valutele tranzacţionate expus într-un loc nevizibil pentru consumator, în timp ce la salonul de aşteptare pentru pasageri mocheta era neigienizată, pătată, deteriorată, mobilier cu zone deteriorate şi neigienizate.