Radu Savopol, unul dintre fondatorii lanțului de cafenele 5 to go, spune că în spatele lui sunt peste 300 de companii înființate, adică mai mult de 300 de antreprenori, care la rândul lor administrează în medie câte două locații în regim de franciză. Planurile de extindere sunt ambițioase și includ creșterea numărului de locații în țară, dar și în afara granițelor, ceea ce va majora evaluarea considerabil.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Suntem astăzi la 650 de locații în rețeaua noastră. (…) Cred că în România putem să ajungem undeva la 1.000 de locații și, realist, undeva la 500-700 de locații în afara României. Cifra de afaceri nu e relevantă neapărat cât este evaluarea. Noi am avut o evaluare undeva la 30 de milioane de euro anul trecut, cred că putem merge la o evaluare de peste 100 de milioane de euro în patru-cinci ani”, a spus Savopol.

Acesta a fost prezent vineri la conferința Financing & IPO Summit 2025, organizată de VERTIK, unde a vorbit despre extinderea business-ului în zona retailului și intrarea fondurilor INVENIO Partners și Accession Capital Partners (ACP) în acționariat. Acestea au preluat 60% din 5 to go evaluând business-ul la 30 de milioane de euro.

Fondatorii Radu Savopol și Lucian Bădilă au rămas cu 25% din acțiuni, fondul Mozaik Investments deține 10%, iar omul de afaceri Andrei Alecu are 5%. Radu Savopol și Lucian Bădilă vor rămâne cel puțin cinci ani în companie.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Pentru perioada următoare, compania vizează o extindere accelerată în afara țării, în principal în țările unde există comunități mari de români – Irlanda, Marea Britanie, Spania, Franța și Germania – unde din ianuarie 2025 se vor deschide listele de franciză. 5 to go e deja prezentă în Republica Moldova și Bulgaria.

„5 to go este un brand pornit în 2015 în România, este unul dintre puținele branduri pornite într-un garaj, dezvoltat în franciză. Este un model pe care astăzi îl dezvoltăm și în alte țări, precum Moldova, Bulgaria și în curând în Irlanda”, a spus antreprenorul.

În Irlanda, va fi operată o master franciză și vor fi deschise 50 de locații. De asemenea, 5 to go se va extinde și pe zona de retail în doua țări din regiune în 2025, astfel ca cifra de afaceri pe această zonă se va dubla de la 3 milioane de euro în 2024.

„Retailul este un business care crește, pe care îl înțelegem. INVENIO și ACP au venit acum exact la începutul acestei linii de business a noastră. Primii doi ani au fost de tatonare. Acesta este un business total diferit de ce facem în franciză. Aici trebuie să avem răbdare, să îl înțelegem mult mai bine, să luăm oamenii care sunt cei mai buni din piață, pentru că eu cred că este o linie de business care poate să ducă foarte departe compania 5 to go. Avem exemple ca Starbucks, Costa, Nero sau Tim Hortons, care au creat dintr-un lanț de cafenele un gigant de retail. Sunt un love brand și au reușit să își ducă produsele în afara cafenelelor, să le pună pe rafturile de retail”, a adăugat Radu Savopol.

Alte declarații:

Cred că am fost un model de business destul de atractiv, pentru că nu am pus compania la vânzare. În 2024 se făceau mai mult sau mai puțin cinci ani de când intrase Mozaik Investments, în lumea fondurilor de investiții se știe că atunci când se împlinesc cei cinci ani lumea începe să ciocănească la ușă și să întrebe dacă se vinde.

Am fost un caz fericit, au fost undeva la opt-nouă fonduri de investiții cu care am stat de vorbă în șase luni, după care am avansat cu două, i-am ales pe cei de la INVENIO Partners și de la ACP datorită sinergiilor pe care le-am găsit la cele două fonduri.

Până la urmă, banii erau la fel de la fiecare, cred că a contat foarte mult cum i-am simțit pe cei doi care reprezentau fondurile și echipa lor. Am simțit că au încredere în modelul nostru de business în franciză. INVENIO știa foarte bine piața din Bulgaria care pe noi ne interesa, ACP era foarte conectat pe piața din Polonia unde ne uitam de foarte mult timp, regional au foarte multe investiții, ceea ce te ajută.

Am văzut că în Ungaria, unde ne-am dus singuri, am închis după doi ani, am pierdut și vreo 200.000 de euro în 2024. Ne-am dat seama cât de greu este dacă nu ai pe cineva să îți explice, să îți deschidă o ușă.