În casele românilor și bulgarilor, dulciurile sunt un element esențial al sărbătorilor, subliniază Colliers în cel mai recent raport „Festive Season in CEE”, la care au participat respondenți din România, Bulgaria, Republica Cehă, Ungaria, Polonia și Slovacia (CEE-6). Mai exact, în România, cadourile dulci sunt cumpărate de 45% dintre intervievați, iar în rândul bulgarilor ponderea este de 47%, semnificativ mai mare decât media regiunii CEE-6, unde 27% dintre cei chestionați aleg să dăruiască produse dulci de sărbători. La polul opus se află Cehia (3%) și Slovacia (13%), unde nu se prea cumpără și oferă dulciuri. Același sondaj arată că simbolurile tradiționale de sărbători pentru români sunt cozonacul și plăcintele Pelincile Domnului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Perioada Crăciunului este caracterizată de numeroase tradiții și specialități culinare. În întreaga Uniune Europeană, fiecare țară se mândrește cu tradițiile sale gastronomice unice, cu un accent deosebit pe dulciurile de sărbători, iar datele Colliers arată că România se numără printre țările UE cu o înclinație puternică pentru dulciuri, în special pentru ciocolată și zahăr pur, acesta din urmă fiind un indicator al faptului că multe dulciuri se coc în casă.

„Am urmărit coșul de consum analizat de Eurostat, care oferă o imagine detaliată a categoriilor de cheltuieli și, examinând produsele zaharoase în general, cum ar fi zahărul, gemurile, ciocolata, bomboanele și produsele de cofetărie, am constatat că țările din Europa Centrală și de Est în general și țările baltice domină primele poziții. Bulgaria se află pe primul loc în UE și nici România nu este departe, produsele zaharoase reprezentând aproximativ 2% din coșul lunar de consum. România și Bulgaria se situează mai jos în UE în ceea ce privește ponderea produselor de cofetărie, dar este esențial de remarcat că bulgarii conduc în ceea ce privește cheltuielile generale pentru produsele zaharoase, în timp ce românii stau mai bine la alte categorii de produse, cum ar fi ciocolata sau consumul de zahăr pur”, explică  Silviu Pop, Director CEE & Romania Research la Colliers.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Sondajul Colliers “Festive Season in CEE-6” arată, de asemenea, și că, în România, mai mult de jumătate dintre cei chestionați cumpără cadouri în ultimul moment, în timp ce în majoritatea țărilor europene, respondenții încep să cumpere cadouri cu una-două luni înainte. Cumpărătorii din țările CEE-6 ( au declarat că cel mai adesea alocă o sumă cuprinsă între 26 și 50 de euro pentru un cadou oferit unei persoane.