Raport: IMM-urile românești exportă către Europa mărfuri cu 20% mai mult în 2023 față de anul trecut / Germania, Italia și Polonia, în topul țărilor în care ajung cele mai multe produse românești

comert import export containere Foto: Eurostat

IMM-urile românești exportă cantități din ce în ce mai mari către Europa, fiind înregistrată astfel o creștere de 20% a cantității de mărfuri transportate către piețele externe în 2023 față de anul trecut, potrivit datelor DSV Road, parte din grupul danez DSV, a treia cea mai mare companie de servicii de transport de mărfuri din Europa. Cele mai transportate mărfuri sunt din categoriile produse alimentare, articole de îmbrăcăminte și încălțăminte și industrie ușoară.

Potrivit raportului DSV Road, IMM-urile românești transportă între 2.000 și 5.000 de tone de mărfuri lunar, fiind efectuate 900 de transporturi pe lună. Cele mai multe mărfuri exportate de IMM-urile locale ajung în Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Republica Cehă și Ungaria, ceea ce arată o diversificare a piețelor și abilitatea companiilor românești de a se adapta cerințelor internaționale.

„Observăm o creștere semnificativă în exporturile IMM-urilor românești de la an la an. Acest lucru demonstrează nu doar abilitatea acestor companii de a se adapta mediului concurențial european, dar și dorința lor de a contribui la dezvoltarea economiei românești prin extinderea activității pe piețele internaționale”, declară Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

Care sunt modalitățile favorite de a exporta mărfurile către Europa

Potrivit raportului, cel mai folosit tip de transport de către IMM-uri, în proporție de peste 90%, este transportul de tip grupaj, care permite transportarea cantității dorite de mărfuri, de la 10 kg la 3.000 kg per camion, alături de mărfurile altor firme. Doar 5% din IMM-uri închiriază un camion complet pentru transportul de mărfuri. 

„Pe locul următor se află transportul intermodal (rutier+feroviar), ales de IMM-urile din România pentru disponibilitatea capacității stabile de transport, pentru costurile mai puțin fluctuante comparativ cu cele de transport rutier, pentru capacitatea utilă de încărcare mărită si, în mod special, pentru impactul redus asupra mediului înconjurător. Transportul intermodal poate reduce cantitatea de emisii de carbon cu până la 70%”, potrivit raportului.

De altfel, un interes crescut al IMM-urilor este și pentru soluția de Green Transport, acestea urmând trendul companiilor multinaționale cu programe de sustenabilitate și strategie ESG de a opta pentru transport de mărfuri pe bază de biocombustibil. Totodată, IMM-urile apelează la analiza impactului asupra mediului prin mărfurile transportate, folosind aplicația CO2 Reporting Tool, prin care este calculată cantitatea de emisii de CO2, primind astfel consultanță pentru optimizarea lanțului logistic.

Foto: Eurostat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *