Ordonanță anti-birocrație pentru comercianți. Dispare obligația de a absolvi cursuri de vânzători, lichidările de stocuri nu mai trebuie notificate la primărie, fermierii pot vinde direct clienților

Redacția aug. 18, 2021 2 comentarii
supermarket-5202138_1280

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a pus în transparență un proiect de ordonanță de urgență care ar aduce “debirocratizarea comerțului”, potrivit ministrului de resort, Claudiu Năsui. Se elimină obligația unor cursuri de vânzători, se schimbă regulile pentru lichidarea stocurilor și apar clarificări și pentru tipul de comerț “form farm to fork” (de la fermă la consumator).

Proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului privind modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață poate fi consultat AICI

Ce ar aduce acest proiect, potrivit ministrului? “Eliminăm obligația de a face un curs inutil de vânzător pentru oamenii care vor să facă vânzare. Acum, dacă cineva vrea să vândă ceva, trebuie să ia o ștampilă cum că a făcut un curs inutil. Evident, cursul nu poate fi făcut oriunde, ci numai la niște firme special „acreditate” de stat. Care, după cum ați intuit, ne taxează pentru asta. M-am uitat de curiozitate, prețurile variază între 500 și 700 de lei”, remarcă Năsui, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Ministrul susține că modificările ar încuraja scăderea prețurilor la produse. “Eliminăm și birocrația de care era nevoie la soldarea sau lichidarea stocurilor. Dacă o firmă voia să-și lichideze marfa, trebuia să parcurgă o birocrație întreagă, inclusiv să facă o notificare la primărie. Eliminăm și interdicția de a face mai mult de două soldări pe an. După acest proiect, totul se va face ușor. O economie este cu atât mai sănătoasă cu cât permite concurența. Concurența pentru cele mai bune produse și concurența pentru cele mai mici prețuri”, spune Năsui.

Proiectul de lege aduce clarificări și pentru tipul de comerț “form farm to fork” (de la fermă la consumator). “O altă absurditate a statului român este că, deși zice că vrea să încurajeze inovația și concurența, blochează modele noi de afaceri prezente în toată Europa. Cum? Prin supra-reglementare și sancțiuni. Așa cum au apărut serviciile de tip Uber și livrările la domiciliu, așa trebuie să fim deschiși la mai multe inovații. De exemplu, în Europa s-a extins recent modelul de afaceri „from-farm-to-fork”, adică direct de la fermă la furculiță, fără intermediari. Cum funcționează? Fermierii se adună pe rețele de socializare împreună cu clienții lor și spun ce produse au pe stoc. Clienții încep să plaseze comenzi. Și, ca să evite costurile recurente de transport, se întâlnesc o dată pe săptămână timp de o oră să își livreze produsele comandate. Practic, oamenii cumpără direct de la fermier. Mai toate conceptele și politicile pe care le susține Uniunea Europeană de lanț scurt, bio, eco, green sunt acoperite de acest model de afaceri.

Toate produsele sunt verificate de ANSVSA și toate entitățile sunt înregistrate la ANAF. Dar ce să vezi, protecția consumatorului de la noi zice că e ilegal modelul de business practicat în restul Europei.

Adică taman statul care pretinde că vrea să ne apere ne ia dreptul de a avea opțiuni. Deci, de fapt, nu ne apără deloc. Ne împiedică să alegem dintr-o gamă mai largă de servicii și ne trimite la vechile lanțuri de magazine. Nu avem nimic contra lor, dar românii au dreptul să aibă cât mai multe opțiuni. Din toate aceste motive, am clarificat lucrurile în acest proiect de lege, astfel încât să fie clar pentru toți că modelul este legal și nu trebuie sub niciun pretext blocat”, susține Năsui.

Carucior magazin hipermarket

Comentarii

  1. Nu este cazul ca dl. Nasui sa dea vina pe ANPC pentru legislatia deficitara (inaplicabila, incoerenta, lacunara, etc.) a protectiei consumatorilor in Romania… Sunt atat de multe dispozitii aiurea in aceasta legislatie (aparuta incepand din 1992) incat nu ne mai surprinde reducerea drastica a eficientei si credibilitatii protectiei consumatorilor in Romania … Proiectele noastre de legi sunt OPERA COLECTIVA intrucat au de regula mai multi autori si zeci de decidenti care o avizeaza sau aproba!… NU POT FI DE ACORD CU ACESTE SMECHERII MINISTERIALE 1. In textul publicat nu se mentioneaza ca articolele anulate din OG 99/2000 se aplica doar acestei noi forme de comert. Daca s-ar aplica tuturor formelor de comert consecintele vor fi grave. 2.De exemplu ANULAREA CERINTELOR PRIVIND VANZAREA CONDITIONATA….Practicarea acestei vanzari fara ca elementele componente sa poata fi achizitionate si SEPARAT (asa cum ar dori dl.Nasui, contrar legilor actuale) este doar o INCITARE LA CONSUM menita sa sporeasca cifra de afaceri si profitul agentilor economici care o practica (de ex. operatorii de comunicatii, agentiile turistice, firmele de fitness sau infrumusetare, etc.)..Daca se va renunta la aceasta conditionare actuala consumatorii nostri vor fi OBLIGATI sa achizitioneze si CEEA CE NU AU NEVOIE doar pentru a obtine si CEEA CE AU NEVOIE….Dar si pentru a imbogati mai rapid pe cei care o practica…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.