Grupul auto francez Renault a anunţat vineri că evaluează toate opţiunile pentru afacerile sale din domeniul vehiculelor electrice, inclusiv o posibilă ofertă publică iniţială în a doua jumătate a lui 2023, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“La acest moment, toate opţiunile sunt valabile”, a declarat directorul financiar de la Renault, Thierry Pieton adăugând că orice plan depinde de aprobarea partenerului de alianţă Nissan.

În paralel, Renault a raportat venituri peste aşteptări în primul trimestru al acestui an, în condiţiile în care preţurile mai mari şi creşterea vânzărilor de vehicule electrice au contracarat impactul războiului din Ucraina şi deficitul global de semiconductori.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Grupul francez, care produce şi mărcile Dacia şi Lada, a informat că veniturile sale au scăzut cu 2,7% în ritm anual, până la 9,748 miliarde de euro, în primul trimestru, peste estimările analiştilor care mizau pe venituri trimestriale de 9,6 miliarde de euro. Dacă se exclud activităţile Avtovaz şi Renault Russia, veniturile grupului francez au scăzut cu 1,1% în ritm anual, până la 8,9 miliarde de euro.

Luna trecută, Renault a anunţat că va suspenda operaţiunile la uzina sa din apropiere de Moscova pe măsură ce evaluează opţiunile pentru pachetul majoritar de acţiuni pe care îl deţine la Avtovaz, cel mai mare constructor de automobile din Rusia.

Vineri, grupul francez a informat că discuţiile cu privire la viitorul operaţiunilor din Rusia “continuă şi au fost înregistrate progrese”.

Scăderea veniturilor Renault în primul trimestru a venit pe fondul unui declin de 17% a numărului de vehicule livrate de Renault în primele trei luni, până la 552.000 de unităţi, cel mai mic număr înregistrat după criza financiară globală din 2009. Pe de altă parte, vânzările de vehicule electrice şi hibride au crescut cu 13% şi au reprezentat 36% din vânzările Renault. În plus, Renault a anunţat că preţurile au crescut cu 5,6% în primul trimestru pe măsură ce constructorul a vândut automobile mai profitabile.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.