Renault anunță lansarea noului său model electric R E-Tech Electric, inspirat din una dintre cele mai cunoscute mașini din Franța, lansată de Renault în anii 1970-1980. Modelul va fi fabricat în întregime în Franța, iar prețul va începe de la aproximativ 25.000 euro.
Noul model a păstrat o parte din design-ul mașinii de atunci, introducând tehnologii moderne. Reprezentanții companiei au declarat că Renault R E-Tech Electric a fost conceput astfel încât pasionații brandului care știu istoria din spatele mașinii vor recunoaște anumite elemente de design, însă va fi atractiv și pentru persoanele care nu cunosc istoria vehiculului.
Grila de aerisire de pe capota modelului original a fost reinventată pentru noul model. Mașina are un un indicator care arată gradul de încărcare în forma număr 5. Absente de la modelul Renault 5 original sunt caracteristicile aerodinamice. La noul model din 2024 acestea sunt prezente, dar invizibile: detaliile din sticlă ce acoperă stopurile, pentru optimizarea fluxului de aer. Diferit de modelul din 2021, proiectarea vehiculului este adaptată platformei pe care urmează să fie construit.
Renault R E-Tech Electric va fi lansat în septembrie 2024 și va fi produs în Europa, în Franța. Potrivit companiei, inclusiv bateria modelului va urma să fie produsă în Franța, începând cu vara anului 2025. Vehiculele și bateriile vor fi asamblate la uzina din Douai, care a fost unul dintre locurile de producție pentru modelul original al Renault 5. Motorul (partea electrică, reductorul, electronica) vor fi fabricate la Cléon, iar modulele vor fi produse de Gigafabrica Douai, din vara anului 2025.
Evoluția modelului Renault R5 de-a lungul anilor
În anul 1972, Renault a lansat primul model R5, reprezentând o revoluție în segmentul mașinilor mici. Cu un design compact și eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, R5 a devenit rapid popular datorită manevrabilității sale ușoare și a economiei sale de funcționare.
Odată cu trecerea în anii 1980, Renault a adus o serie de îmbunătățiri la modelul R5. Designul a fost modernizat, cu linii mai fluide și un aspect mai aerodinamic, iar interiorul a fost actualizat pentru a oferi mai mult confort și tehnologie. De asemenea, motoarele au fost îmbunătățite pentru a oferi mai multă putere și eficiență.
Reprezentanții companiei ne-au prezentat și cum arătau modelele din anii 1970 și 1980.
40 de ani mai târziu, în 2021, compania a lansat varianta electrică a modelului R5, construit pe o platformă complet electrică și care oferea o autonomie de până la aproximativ 300 de kilometri.
Renault 5 E-Tech este dezvoltat pe noua platformă Ampere
Renault 5 E-Tech electric este primul vehicul proiectat în întregime pe baza AmpR Small, noua platformă Ampere dedicată vehiculelor electrice din segmentul B.
Noua platformă dedicată vehiculelor electrice din segmentul B se numește AmpR Small, care va reduce costurile prin împărțirea anumitor piese fără impact asupra performanței electrice cu platforma CMF-B, utilizată pentru Clio și Captur.
Toate componentele electrice dezvoltate pentru noul model vor fi împărțite cu viitoarele modele electrice din segmentul B proiectate de Ampere pentru marca Renault și pentru partenerii săi.
Autonomie de până la 400 km
Compania transmite că Renault 5 E-Tech electric va fi disponibil cu două baterii litiu-ion. Cea mai mare, care va fi singura disponibilă la lansarea pe piață, are o capacitate de 52 kWh și o autonomie de până la 400 km WLTP.
A doua are o capacitate de 40 kWh pentru o autonomie de până la 300 km WLTP. Ambele folosesc tehnologia NMC (nichel mangan cobalt), pentru o densitate mai bună a energiei.
Bateria de 52 kWh include patru module mari în carcasa sa, comparativ cu cele 12 module mai mici găsite pe Megane E-Tech electric și ZOE.
Modelul Renault 5 E-Tech electric introduce un nou încărcător bidirecțional AC compatibil cu tehnologiile V2L (vehicle-to-load) și V2G (vehicle-to-grid). Motorul va fi disponibil în trei variante: 110, 90 și 70 kW. Încărcătorul bidirecțional AC de 11 kW va fi operațional pe versiunile de 110 kW și 90 kW, versiunea de 70 kW fiind echipată cu un încărcător convențional, adică unidirecțional, de 11 kW AC. Încărcătorul de 11 kW montat standard pe toate versiunile face ca Renault 5 E-Tech electric să fie și mai versatil, gata să iasă pe șosea în orice oraș european. La un punct de încărcare AC de 11 kW, bateriei de 52 kWh îi va lua 4 ore și 30 de ore pentru a se încărca de la 10% la 100%. Bateria de 40 kWh va dura cu o oră mai puțin.
Modelul va oferi și o gamă largă de servicii oferite de ecosistemul Mobilize, care este o soluție de încărcare care să fie montată la domiciliul clientului; Smart Charge pentru a oferi încărcare inteligentă acasă, și Charge Pass pentru a accesa peste 600.000 de puncte publice de încărcare din 25 de țări europene printr-un card. De asemenea, Renault 5 E-Tech electric dispune de un ecran tactil multimedia mare de 10.1″ cu o interfață luminoasă și fluidă.