Retailerii pregătesc noi deschideri de magazine, chiar și pe timpuri de inflație mare. Trendul pentru deschiderea de noi locații: stradale sau în centre comerciale

supermarket, cumparaturi Sursa foto: Pixabay

Expansiunea marilor retaileri în România continuă și în anul 2022, trendul de extindere rămânând puternic indiferent de factorii din exterior, care ar putea afecta această dezvoltare. Economedia a realizat o analiză privind deschiderile de magazin de pe piața locală.

În prezent, cei trei retaileri Auchan, Kaufland și Carrefour au deschise magazine în România de ordinul sutelor. Auchan România are în portofoliu 33 de hipermarketuri Auchan, 5 supermarketuri și o rețea de 185 de magazine de proximitate MyAuchan, dintre care 176 în stațiile Petrom. De asemenea, Carrefour numără  peste 360 de magazine în format hipermarket, supermarket, express și Supeco, în toate județele din țară, în timp ce Kaufland are în prezent  152 de hipermarketuri.

Trendul pentru deschiderea de noi locații: stradale sau în centre comerciale?

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Tendințele principale pentru deschiderea de noi magazine fie în locații stradale sau în centre comerciale variază în funcție de planurile de expansiune ale fiecărui retailer. De exemplu, pentru Auchan extinderea supermarket-urilor se va îndrepta mai mult către centrele comerciale, iar formatele de ultraproximitate fiind amplasate stradal.

Pe de altă parte, retailerul Kaufland se concentrăm pe deschiderea de magazine stradale, însă nu exclud posibilitatea de a dezvolta proiecte în chirie în centre comerciale sau ansambluri rezidențiale.

„Căutăm să fim tot mai aproape de clienți, astfel încât cumpărăturile să fie un proces cât mai simplu și mai ușor pentru ei. Pentru asta, suntem flexibili și ne-am adaptat constant formatele în ultimii ani”, spune Valer Hancaș.

„Alegerea depinde în mare măsură de formatul magazinului. Fiind un retail omnichannel și multiformat, gândim planul extrem de personalizat în funcție de nevoile și obiceiurile consumatorilor noștri la cumpărături. De exemplu, hipermarketul se potrivește cel mai bine integrării într-un centru comercial, urmând direcția de până acum, în timp ce supermarketurile, magazinele express și cele Supeco sunt de regulă stradale, cu mici excepții. Ultimele magazine express deschise de curând în București și Deva sunt stradale, răspunzând unei misiuni de cumpărare spontane.  Pe scurt, anul acesta mizăm pe consolidarea experienței de cumpărare în magazinele din rețeaua actuală, precum și pe extinderea amprentei în proximitate”, au declarat reprezentanții Carrefour.

2022, marcat de noi deschideri de magazine

Pentru anul acesta, retailerii plănuiesc să deschidă noi magazine în România. De la începutul anului 2022, Kaufland a deschis deja cinci magazine, în București, Turnu Măgurele, Brașov și alte două în zona Moldovei – în Iași și Huși. Planul pentru 2022 este să mențină un ritm susținut de expansiune, ce vizează deschiderea a cel puțin zece magazine noi, viziune valabilă de asemenea pentru fiecare din următorii ani. Potrivit lui Valer Hancaș cu fiecare magazin deschis, se generează 100 de locuri de muncă. Asta înseamnă, automat, o medie de 1.000 de locuri de muncă noi pe piața locală, până la finalul anului.

Strategia de expansiune a retailerului Kaufland vizează în special orașele mari și reședințele de județ, în toate regiunile țării, unde există în continuare un potențial important de creștere.

Anul acesta, Auchan și-a propus să accelereze ritmul de deschideri și să dezvolte în continuare segmente de  supermarket şi ultraproximitate. În 2021, retailerul a deschis 100 de magazine noi.

„Pe zona de supermarketuri venim cu un format nou, de mari dimensiuni, acesta urmând a fi integrat în cadrul proiectului Family Market, dezvoltat de partenerul nostru Iulius, la Iași, unde vom deschide două supermakerturi de peste 2000 mp. De asemenea, împreună cu partenerul nostru OMV Petrom, avem planificate anual cel puțin 100 de deschideri de magazine MyAuchan în stațiile Petrom și ne-am propus chiar să accelerăm acest ritm”, transmit reprezentanții Auchan.

Compania transmite că își dorește o acoperire cât mai amplă la nivel național și mizează pe proximitate și pe a fi cât mai aproape de consumatori. Astfel, retailerul vizează extinderea formatului de supermarket în orașele mari și în care este prezent,  dar și dezvoltarea constantă a segmentului de ultraproximitate prin parteneriatul  cu OMV Petrom, alături de care are o rețea numeroasă de magazine MyAuchan în stațiile Petrom.

Totodată, Carrefour continuă să dezvolte rețeaua de magazine: extinderea amprentei de hipermarketuri cu locații strategice, iar focusul va fi pe dezvoltarea rețelei de magazine de proximitate, peste numărul celor deschise anul trecut (+20 magazine Express la nivel național).

„Pe lângă investițiile în extindere, anul acesta ne concentrăm și pe îmbunătățirea experienței de cumpărături a clienților noștri în magazinele actuale, cu plan dedicat de remodelări pentru toate formatele”,spun reprezentanții Carrefour.

Retailerul intenționează să își extindă amprenta națională prin deschiderea de magazine în toate formatele deja cunoscute, vizând atât comunități mai mici, cât și orașe mari. De exemplu, pentru formatul express compania analizeazăatât locații bine poziționate în orașele în care sunt deja prezenți, dar și noi localități. În ceea ce privește formatul de discounter Supeco, retailerul are în plan deschiderea de magazine în orașe noi.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.