Retailerii s-ar putea confrunta în acest an cu reduceri de costuri și vânzări mai lente

supermarket, magazin, mâncare, alimente sursa foto: Pixabay.com

După ce au beneficiat de o perioadă de cumpărături bune în perioada pandemiei, comercianții cu amănuntul se pregătesc pentru o schimbare a situației, arată o analiză CNBC. Walmart, Target și Macy’s se numără printre companiile care au vorbit despre un consumator mai atent. Mai mulți comercianți cu amănuntul au anticipat deja rezultatele de sărbători. Macy’s a avertizat că vânzările din trimestrul de sărbători vor fi mai slabe decât așteptările sale și unii retaileri au anunțat deja concedieri.

Walmart și Home Depot vor da startul sezonului de anunțuri de câștiguri din retail marți, prezentând rezultatele trimestrului de vacanță. Vor urma și alți comercianți cu amănuntul de renume, inclusiv jucători de tip big-box precum Target și Best Buy și produse de bază din centrele comerciale, precum Macy’s și Gap.

Rapoartele acestor companii vor fi prezentate în contextul în care temerile legate de recesiune vor umbri anul care urmează. Americanii sunt mai îngrijorați acum de inflație decât de Covid. Oamenii aleg să cheltuiască mai mult pe mese în oraș, călătorii și alte servicii, în timp ce reduc cheltuielile pentru bunuri. Ratele mai mari ale dobânzilor amenință piața imobiliară.

O încetinire a creșterii vânzărilor pare, de asemenea, probabilă după creșterile puternice din ultimii trei ani.

Pentru investitori, finalul perioadei bune a comerțului cu amănuntul aduce o imagine mixtă. Companiile pot împărtăși perspective de vânzări modeste. Cu toate acestea, marjele de profit mai sănătoase ar putea fi un aspect pozitiv, pe măsură ce costurile de transport scad, iar comercianții cu amănuntul au mai puțină marfă excedentară de marcat. În plus, companiile ar putea avea planuri de cheltuieli mai prudente, cum ar fi comenzi de stocuri mai mici și o încetinire a angajărilor. Acest lucru ar putea stimula marjele de profit, chiar dacă consumatorii nu cheltuiesc la fel de liber.

“Lumea se concentrează pe impulsul de top-line”, a declarat David Silverman, analist de retail la Fitch Ratings. “Atât de mulți participanți pe piață sunt concentrați pe ce venituri sunt ce venituri sunt ce venituri sunt ce venituri sunt ce venituri sunt”.

Dar, a adăugat el, “profitul operațional este cel care ar putea să își revină frumos după un 2022 dificil”.

Silverman a spus că strategiile comercianților cu amănuntul s-au răsturnat față de acum un an. Atunci, aceștia au mizat pe faptul că vânzările foarte mari vor deveni noua normalitate și au făcut pariuri mai riscante, de la plasarea unor comenzi mai mari la plata în plus pentru a accelera expedierile. Acest lucru a afectat marjele companiilor, deoarece marfa nevândută a ajuns pe raftul de lichidare și costurile au crescut, odată cu vânzările.

Deja, comercianții cu amănuntul au primit o doză de realitate. Walmart, Target și Macy’s se numără printre companiile care au vorbit despre un consumator mai atent.

Mai mulți comercianți cu amănuntul au anticipat deja rezultatele de sărbători. Macy’s a avertizat că vânzările din trimestrul de sărbători vor fi mai slabe decât așteptările sale. Nordstrom a declarat că vânzările mai slabe și mai multe reduceri de prețuri au afectat rezultatele sale din noiembrie și decembrie. Lululemon a declarat că marjele sale de profit vor fi mai mici decât se anticipase, deoarece retailerul de îmbrăcăminte sportivă jonglează cu excesul de stocuri.

Rezultatele de sărbători la nivelul întregii industrii au fost, de asemenea, sub așteptări, potrivit National Retail Federation. Vânzările din noiembrie și decembrie au crescut cu 5,3% de la an la an, până la 936,3 miliarde de dolari, sub previziunile principalului grup comercial, care estima o creștere între 6% și 8% față de anul precedent. La începutul lunii noiembrie, NRF preconiza cheltuieli cuprinse între 942,6 și 960,4 miliarde de dolari.

Liderii din sectorul comerțului cu amănuntul au privit cu atenție pentru indicii, în timp ce se pregătesc pentru următorul an fiscal. (Anii fiscali ai majorității retailerilor se încheie în ianuarie).

CEO-ul Macy’s, Jeff Gennette, a declarat luna trecută pentru CNBC că operatorul de magazine a observat că mai puțini cumpărători de sărbători au cumpărat articole pentru ei înșiși în timp ce cumpărau cadouri. El a spus că aceste achiziții mai mici “au mai mult decât compensat veștile bune pe care le primeam în ceea ce privește cadourile și ocaziile”.

De asemenea, datele privind cardurile de credit ale companiei au arătat semne de avertizare, a adăugat el: soldurile clienților de pe cardurile de credit Macy’s, Bloomingdale’s și American Express co-branded sunt în creștere și mai multe dintre aceste solduri sunt reportate pentru luna următoare, în loc să fie achitate.

“Când ne uităm la portofoliul nostru de credite, avem un client care se află sub o presiune mai mare”, a spus el.

Reduceri de forță de muncă

Unii comercianți cu amănuntul au făcut deja unele mișcări dificile pentru a se pregăti pentru ceea ce ar putea fi un an dificil. Retailerul de lux Neiman Marcus și Saks.com, retailerul de comerț electronic desprins din magazinele Saks Fifth Avenue, au făcut recent concedieri. Stitch Fix a concediat 20% din forța sa de muncă din cadrul companiei. Wayfair a concediat 10% din forța sa de muncă globală. Amazon
a început să reducă peste 18.000 de angajați, inclusiv mulți din divizia sa de retail.

Bed Bath & Beyond, care a avertizat cu privire la o posibilă intrare în faliment, și-a redus recent și mai mult forța de muncă, în timp ce închide, de asemenea, aproximativ 150 de magazine cu același nume.

Target a declarat în noiembrie că va reduce costurile totale cu până la 3 miliarde de dolari în următorii trei ani, în timp ce a avertizat asupra unui sezon de sărbători mai lent. Nu a oferit detalii despre acest plan. Compania va raporta rezultatele celui de-al patrulea trimestru pe 28 februarie.

Mulți lideri din retail au declarat că anticipează măsuri de reducere a costurilor pentru forța de muncă în următoarele 12 luni, cum ar fi angajarea de lucrători temporari în locul angajaților cu normă întreagă, potrivit unui sondaj realizat în decembrie de firma de consultanță AlixPartners în rândul a 300 de directori din retail. Treizeci și șapte la sută au spus că se așteaptă la încetinirea majorărilor sau promovărilor și 28% au spus că se așteaptă la reducerea beneficiilor în companiile lor în anul următor.

Dintre cei intervievați, 19% au declarat că au avut loc disponibilizări în companiile lor în ultimele 12 luni și 19% au spus că se așteaptă să aibă loc disponibilizări în următoarele 12 luni.

Marie Driscoll, analist care se ocupă de frumusețe, lux și modă pentru firma de consultanță în domeniul comerțului cu amănuntul Coresight Research, a declarat că se așteaptă ca firmele să analizeze mai atent și alte posturi, cum ar fi transportul gratuit și retururile, precum și cheltuielile de marketing digital, mai notează CNBC.

sursa foto: Pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *