Carrefour s-a angajat să cheltuiască trei miliarde de euro în perioada 2022 – 2026 pentru a accelera expansiunea comerţului electronic, un element cheie al noului plan strategic al şefului retailerului francez, Alexandre Bompard, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
Accelerarea comerţului electronic – în special pe segmentul livrărilor expres şi digitalizării serviciilor financiare – va reprezenta unul din argumentele cu care Carrefour încearcă să reducă decalajul faţă de Amazon şi să-şi accelereze redresarea.
Investiţia va reprezenta o creştere de 50% faţă de cea similară din ultimii ani, de aproximativ 600 milioane de euro pe an, a informat Carrefour. Ca rezultat, compania va majora ţinta anuală de investiţii la aproximativ 1,7 miliarde de euro, la limita superioară a intervalului de 1,5 – 1,7 miliarde de euro comunicat la începutul lui 2021.
Precedentele iniţiative digitale au variat de la un parteneriat strategic cu Google la un acord cu Uber pentru livrarea rapidă a produselor de băcănie.
Carrefour a realizat o cifră de afaceri de 78,609 miliarde de euro în 2020, în creştere cu 7,8% în termeni comparabili faţă de 2019. La finele anului trecut, grupul Carrefour avea un număr total de 13.048 magazine, dintre care 369 în România distribuite astfel: 40 de hypermarketuri, 193 de supermarketuri, 168 magazine de proximitate şi 28 de magazine de tip Cash & Carry.