Retailerul de modă H&M a raportat un profit operațional surprinzător pentru perioada decembrie-februarie, deoarece măsurile de reducere a costurilor au început să dea roade, în ciuda reducerii cheltuielilor consumatorilor, pe fondul creșterii inflației, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Profitul operațional în primul trimestru fiscal al grupului suedez a fost de 725 de milioane de coroane suedeze (69,73 milioane de dolari), față de un profit de 458 de milioane de coroane cu un an mai devreme și o prognoză medie de 1,10 miliarde de pierderi, conform unui sondaj Refinitiv realizat în rândul analiștilor.

H&M a raportat o marjă de profit operațional de 1,3%, în creștere de la 0,9% cu un an înainte.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Acțiunile H&M au crescut cu peste 7% la începutul ședinței de tranzacționare.

“Începutul de an arată că am făcut noi pași în direcția obiectivului de a atinge o marjă operațională de 10% încă de anul viitor”, a declarat directorul general Helena Helmersson.

În timp ce H&M a dat semne că își ține costurile sub control, a continuat să se lupte cu marele rival Inditex, proprietarul Zara și al altor mărci, precum și cu retailerii online de fast fashion în plină expansiune, precum SHEIN și Temu.

“Factorii externi care influențează costurile de achiziție continuă să se îmbunătățească, lucrările la programul de costuri și eficiență avansează cu viteză maximă, iar multe dintre schimbările pe care le-am făcut în ultimii ani încep să aibă efect”, a declarat Helmersson.

H&M a precizat că vânzările nete pentru luna martie ar urma să crească cu 4% în moneda locală, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Aceasta este o ușoară accelerare după ce vânzările din primul trimestru au crescut cu 3% față de anul trecut, dar rămâne în urma concurenței.

“Aceasta este o tendință mai slabă decât am văzut la alți retaileri, de exemplu Inditex”, a declarat într-o notă Richard Chamberlain, analist la RBC.

Acțiunile H&M au crescut cu 9,5% până acum în 2023, în timp ce Inditex a câștigat 19,7%.