Retailerul online de mobilă Vivre intră în procedura de concordat preventiv, după ce a raportat pierderi de 18,6 milioane lei în primul semestru și de 84 milioane lei anul trecut

Vivre

Retailerul online de mobilă Vivre Deco a anunțat miercuri că inițiază procedurile de concordat preventiv ca măsură pentru protejarea și redresarea business-ului, în contextul în care compania a raportat în primul semestru pierderi de 18,6 milioane lei, după un minus de 84 milioane lei anul trecut.

Compania susține că în 2020 înregistra o creștere conjuncturală record de 52% a cifrei de afaceri, care a stat la baza unor planuri pentru expansiunea business-ului. Însă, în 2021, odată cu ridicarea restricțiilor impuse de pandemia de COVID-19, compania a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri, de 18% în 2021 și de 45% în primul semestru din 2022, în condițiile în care post-pandemie piața de home&deco a înregistrat o scădere medie de peste 20%.

Astfel, Vivre Deco SA a demarat acum formalitățile procedurii de concordat preventiv. Această inițiativă permite continuarea măsurilor de restructurare a business-ului în vederea redresării.

Vivre va beneficia de serviciile PricewaterhouseCoopers Business Recovery Services, divizia de restructurare a PwC România, specializată în oferirea de servicii de transformare sustenabilă și restructurare a business-urilor, care va asista compania pe parcursul procedurii de concordat preventiv.

Compania susține că a început să ia de anul trecut o serie de măsuri care să permită companiei depășirea acestei perioade, precum:  Ajustarea dimensiunii echipei Vivre Deco în raport cu noile condiții de piață și de business, cu un impact direct în cheltuielile salariale de minus 29% în prima jumătate a anului 2022; Eficientizarea cheltuielilor de marketing și promovare în contextul contractării pieței de home&deco. Astfel, costul cu activitatea de marketing și promovare a înregistrat o scădere de 35% în primul semestru al anului 2022 față de aceeași perioadă a anului anterior; Reducerea costurilor logistice cu depozitarea cu până la 40%, pe fondul redimensionării business-ului în noul context de piață.

Reamintim că Vivre Deco a raportat o pierdere de 84,78 milioane lei, anul trecut, în contextul în care în anul pandemiei, 2020, raportase un profit de 7 milioane lei, în creștere de la aproape 3 milioane lei în 2019. Auditorul financiar, compania de consultanță EY, sublinia în acest sens „existența unor incertitudini semnificative care pot indica îndoieli semnificative în legătură cu capacitatea Grupului de a-și continua activitatea în viitorul apropiat”. Auditorul arăta că, la finalul lui 2021, datoriile curente ale retailerului erau mai mari decât activele curente cu 40,1 milioane lei și datoriile totale erau mai mari decât activele totale cu 65,7 milioane lei.

Și în primul semestru al acestui an Vivre Deco a înregistrat o pierdere de 18,6 milioane lei.

Vivre este prezentă în 9 țări, România fiind cea mai semnificativă piață din punct de vedere al vânzărilor, reprezentând 44% din cifra de afaceri din 2021. Ponderi semnificative au fost înregistrate și în Bulgaria –14,5%, Croația – 12,2% și Ungaria – 9,5%.

Compania avea anul trecut un număr de 315 angajați.

Vivre Deco este deținută în proporție de 51,81% de Neogen SA, alături de Advisory Delta SRL (43,37%) și Nagy Vajda Andras Peter (4,82%). Vivre este condusă, din funcția de Director General (CEO) și co-fondator, de Călin Fusu. Fusu este acționarul majoritar cu o participație de 67% al Neogen. El a înlocuit-o pe Monica Cadogan, care a demisionat din această funcție.

Comentarii

    • Privește cu mai multă atenție și vezi că lucrurile au început să meargă prost după ce CEO-ul a plecat… noul CEO s-a votat pentru el însuși pentru a fi CEO fără nicio experiență în retail și a condus compania la pământ în ultimele 12 luni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *