Retailerul Pepco a pierdut circa 15 milioane de euro în urma unui atac de tip phishing în Ungaria

Pepco Sursa foto: Hello Shopping Park

Retailerul european Pepco Group a fost ținta unui atac de phishing împotriva afacerii sale din Ungaria, ceea ce a dus la pierderi de aproximativ 15 milioane de euro, a anunțat compania, potrivit Reuters.

“Nu este clar în acest stadiu dacă fondurile pot fi recuperate, deși Pepco depune diverse eforturi prin intermediul partenerilor săi bancari și al poliției”, a precizat compania.

În acest stadiu, incidentul nu pare să fi implicat informații sau date ale clienților, furnizorilor sau personalului, a adăugat compania. Pepco a precizat că grupul are un bilanț solid, cu acces la lichidități de peste 400 de milioane de euro din numerar și facilități de credit, și că a continuat să genereze un flux de numerar puternic din operațiunile sale.

Acesta nu a oferit detalii suplimentare despre atacul de phishing.

“Grupul ia extrem de în serios controalele financiare și securitatea IT și în prezent efectuează o revizuire la nivel de grup a tuturor sistemelor și proceselor pentru a securiza mai solid activitatea în viitor”, a precizat grupul într-un comunicat de presă.

Grupul Pepco are 248 de magazine în Ungaria și a avut venituri de 1,9 miliarde de euro în primul trimestru.

Retragere din Austria

Săptămâna trecută, Pepco Group, a declarat că va ieși de pe piața austriacă, afirmând că nu se așteaptă la randamente adecvate în această țară. “Grupul a concluzionat astăzi că își va înceta operațiunile în Austria, deoarece nu prevede că piața austriacă va atinge nivelul adecvat de randamente așteptat”, a spus Pepco.

Proprietarul listat la Varșovia al mărcilor Pepco, Poundland și Dealz, care la avea 4.832 de magazine la sfârșitul lunii decembrie, a intrat pe piața austriacă în septembrie 2021 și operează 73 de magazine în această țară. Cererea legală de închidere a afacerii din Austria, care va afecta 600 de angajați, a fost depusă marți, 27 februarie, scrie presa locală.

În octombrie, Pepco a declarat că își va încetini programul de deschidere de magazine pentru a se concentra pe refacerea profitabilității, dar încă plănuiește să deschidă cel puțin 400 de magazine noi nete în 2023/24.

Ieșirea din Austria va îmbunătăți fluxul de numerar și profitabilitatea subiacentă a grupului pentru 2024, a declarat acesta, adăugând că îi va permite să se concentreze pe alte piețe unde poate genera randamente mai mari.

De asemenea, a mai spus că decizia nu are impact asupra strategiei sale de creștere existente în Europa de Vest și nici asupra operațiunilor sale din alte părți. Condițiile comerciale continuă să fie dificile în mare parte din Europa, a declarat Pepco luna trecută, deși a rămas “prudent optimistă” pentru 2024.

 

Sursa foto: Hello Shopping Park

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *