Retailerul Pepco Group, care deţine mărcile PEPCO, Poundland şi Dealz în Europa, preferă să-şi listeze acţiunile la Varşovia în loc de Londra, în ceea ce ar putea deveni în Polonia cea mai mare Ofertă Publică Iniţială (IPO) din acest an, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Pepco, care are peste 1.000 de magazine în Polonia, este evaluat la aproximativ cinci miliarde de euro (şase miliarde de dolari), susţin sursele.
Reprezentanţii Pepco nu au dorit să comenteze informaţia.
Planul vine pe fondul unui val de listări în Europa, companiile obţinând câştiguri în urma IPO de 19,60 miliarde de dolari în primul trimestru din 2021, investitorii beneficiind de ratele scăzute ale dobânzilor.
Luna trecută Pepco, care nu face comerţ online, a anunţat că ia în considerare o listare a acţiunilor la Londra sau la Varşovia. Grupul face parte din conglomeratul sud-african Steinhoff, care se confruntă cu dificultăţi financiare.
Şi Sky News informase că Pepco se va lista la Varşovia, urmând să obţină 4,50 miliarde de euro (5,40 miliarde de dolari).
La 31 decembrie 2020, compania avea 3.218 de magazine iar în 2021 intenţionează să deschidă încă 200 de unităţi PEPCO, peste 50 de magazine Dealz şi peste 20 de unităţi Poundland.
Grupul Pepco, unul din lanţurile de magazine cu cea mai puternică expansiune în Europa de Est, este prezent şi în România, unde comercializează îmbrăcăminte, articole pentru casă şi produse alimentare.