Retailerul român Vagabond Studio deschide primul magazin în Marea Britanie, Londra

Vagabond Studio

Retailerul român de fashion Vagabond Studio deschis prima sa locație în Marea Britanie, Londra, într-unul dintre cele mai mari centre comerciale din Londra, sub brandul „Made by Society”. Vagabond Studio a intrat pe piața piața britanică în urma unei investiții de aproximativ 800.000 de euro.

Magazinul, deschis în luna mai a acestui an, este situat în partea de est a Londrei, în Westfield Stratford City. Acesta este cel mai mare centru comercial urban din Marea Britanie din punct de vedere al suprafeței pe care este construit și al 4-lea cel mai mare centru comercial din țară în ceea ce privește suprafața de retail disponibilă. Concept-store-ul „Made by Society” ocupă o suprafață de 225 de metri pătrați, operând cu o echipă de vânzări de 15 persoane.

Decizia Vagabond Studio de a se extinde la nivel internațional a fost un pas firesc pentru companie, având în vedere numărul mare și feedback-ul pozitiv al cumpărătorilor occidentali care au vizitat magazinele din România. Compania a luat în considerare atunci când a decis să se extindă veniturile, nivelul de trai și puterea de cumpărare, argumente care fac din Marea Britanie cea mai mare piață din Europa.

Vagabond Studio a lansat pe piața din România un concept vestimentar revoluționar, „Made by Society”, creație inspirată de cultura străzii. În România, Vagabond Studio este în topul celor mai performanti retailer din punct de vedere al vânzărilor pe metru pătrat. Din 2014, compania a deschis 14 magazine în centre comerciale din București, Brașov, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Ploiești, Sibiu și Timisoara și a ajuns la o echipă de 300 de angajați. Unitatea de producție se află în Botoșani, orașul natal din România al familiei fondatoare.

Marea Britanie este una dintre cele mai mari piețe de consum din lume, potrivit Băncii Mondiale, și a treia piață de retail din Europa, după Germania și Franța, din punct de vedere al cifrei de afaceri. În 2021, vânzările din retail în Marea Britanie au depășit 465 de miliarde de lire sterline, potrivit Statista.com. De asemenea, industria de retail din Marea Britanie este formată din peste 300.000 de afaceri diferite și peste 3 milioane de angajați, ceea ce reprezintă peste 8% din totalul locurilor de muncă din Marea Britanie, potrivit British Retail Consortium (Brc.org.uk). Pentru fiecare liră cheltuită, aproximativ 12 pence au fost cheltuiți în magazinele de îmbrăcăminte, acesta fiind al doilea motiv pentru cheltuieli, după magazinele alimentare (39 pence).

În același timp, Marea Britanie este a doua cea mai mare piață imobiliară comercială din Europa, ajungând la 1,3 miliarde de lire sterline în 2021, potrivit datelor Statista.com.

Extinderea brandului de retail Vagabond Studio se bazează pe o strategie care este susținută și de concluziile celui mai recent studiu realizat de CBRE, la care au participat peste 50 dintre cei mai mari retaileri din Europa care comercializează toate tipurile de produse, cu un portofoliu internațional de peste 70.000 de magazine. Conform sondajului EMEA Retail Occupier Survey 2022 al CBRE, au fost înregistrate cinci concluzii importante:

  • După câțiva ani provocatori pentru sectorul de retail, ca urmare a pandemiei de COVID-19, 57% dintre retaileri intenționează să-și extindă portofoliul de magazine în 2022. Dintre aceștia, 37% vor să se lanseze pe piețe în care nu sunt încă prezenți.
  • Retailerii au clasificat retailul clasic ca fiind mai eficient decât cel online în ceea ce privește toți indicatorii, dar mai ales pentru produsele cross-selling (61% fie au fost de acord, fie au fost de acord cu fermitate că retailul de tip brick-and-mortar a fost mai eficient), precum și în ceea ce privește implicarea consumatorilor (81%).
  • 64% dintre retaileri fie sunt de acord, fie sunt ferm de acord că magazinele fizice cresc vânzările online în proximitate.
  • În ciuda provocărilor cu care s-au confruntat pe parcursul pandemiei, centrele comerciale regionale și străzile comerciale din centrele orașelor au fost principalele opțiuni pentru retailerii care doresc să se extindă în 2022. Pentru retailerii de îmbrăcăminte și încălțăminte, parcurile de retail sunt alegerea lor numărul unu pentru extindere în 2022, în concordanță cu succesul sectorului pe durata pandemiei.
  • 38% dintre retaileri fie sunt de acord, fie sunt ferm de acord că, în viitor, brandurile vor pune un accent mai mare pe acreditările ESG ale unei proprietăți atunci când iau în considerare extinderea.

Comentarii

  1. Haine pentru analfabeti. Acest magazin nu ar trebui sa existe. E incredibil cati părinți prosti exista în România care le dau bani copiilor sa se îmbrace în uniforma viitorilor spălători de wc uri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *