Reuters: UE reduce la 9% tariful prevăzut pentru vehiculele electrice Tesla fabricate în China

tesla, masina electrica Sursă fotă: Unsplash

Comisia Europeană a redus marți tariful său propus pentru importurile vehiculelor Tesla fabricate în China, în timp ce a menținut în linii mari alte taxe planificate pe care le-a stabilit în iulie pentru vehiculele electrice fabricate în China, scrie Reuters.

În cadrul celei mai importante anchete a Uniunii Europene privind presupusele subvenții chineze, Comisia a publicat un proiect cu principalele concluzii definitive ale anchetei sale antisubvenții, care a provocat amenințări de represalii din partea Beijingului.

Comisia a stabilit o nouă rată redusă de 9% pentru Tesla, mai mică decât cea de 20,8% indicată în iulie. Potrivit Comisiei, Tesla solicitase recalcularea ratei sale pe baza subvențiilor specifice primite de companie. Executivul UE a declarat marți că încă mai crede că producția chineză de vehicule electrice a beneficiat de subvenții extinse și a propus taxe finale de până la 36,3%. Aceasta este ușor mai mică decât taxa provizorie maximă de 37,6% pe care Comisia a stabilit-o în iulie pentru societățile care nu au cooperat la ancheta antisubvenții a UE.

BYD: 17,0%
Geely: 19,3%
SAIC: 36,3%
Alte societăți cooperante: 21,3%
Toate celelalte societăți necooperante: 36,3%;

„Decizia de a acorda un nivel individual al taxei pentru Tesla în calitate de exportator din China, stabilit la 9%, în acest stadiu;
posibilitatea ca mai mulți exportatori chinezi și anumite societăți în comun cu producători din UE – care nu exportau încă la momentul perioadei de anchetă – să beneficieze de nivelul redus al taxei prevăzut pentru societățile lor afiliate care au cooperat; și
decizia de a nu percepe retroactiv taxe compensatorii”, potrivit unui comunicat al Comisiei Europene.

Comisia a declarat că a desfășurat o anchetă, inclusiv prin trimiterea unei echipe la instalațiile Tesla din China, pentru a verifica ce subvenții a primit firma. Un oficial al Comisiei a declarat că Bruxelles-ul a ajuns la concluzia că Tesla primește mai puține subvenții din China, în comparație cu producătorii chinezi de vehicule electrice investigați de Bruxelles.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: