Rezilierea contractului pentru lotul de Autostradă Cheţani – Câmpia Turzii nu a fost legală, a decis Curtea de Apel Bucureşti

chetani campia turzii

Rezilierea contractului pentru proiectarea şi execuţia lotului de autostradă Cheţani – Câmpia Turzii de pe Autostrada A3 Transilvania nu s-a făcut cu respectarea prevederilor legale, a decis astăzi Curtea de Apel Bucureşti, care a menţinut decizia Tribunalului Bucureşti. În martie, Tribunalul a admis plângerea antreprenorului şi a dispus, prin Ordonanţă Preşedinţială, suspendarea efectelor rezilierii.

  • Decizia CAB, pronunţată astăzi: „Admite apelul. Schimbă în parte sentinţa apelată în sensul că: Respinge capătul de cerere referitor la suspendarea executării scrisorii de garanţie ca inadmisibil. Păstrează celelalte dispoziţii ale sentinţei. Obligă apelanta pârâtă să plătească intimatei reclamante suma de 10.258,60 lei cu titlu de cheltuieli de judecată. Definitivă”.

Pentru acest contract, Compania de Drumuri a trimis notificarea de reziliere pe 11 martie. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, explica decizia de reziliere prin lipsa de activitate pe şantier.

La momentul rezilierii, lotul Cheţani – Câmpia Turzii avea un stadiu fizic de execuţie de doar 38%, cu lucrări începute în 2016, valoarea contractului fiind de 280 milioane lei.

Constructorul român Straco a cerut însă Tribunalului București să suspende rezilierea contractului dispusă de CNAIR pe lotul Cheţani – Câmpia Turzii de pe Autostrada A3 Transilvania, iar instanța i-a dat dreptate. Mai precis, Tribunalul Bucureşti a admis plângerea constructorului şi a dispus, executoriu, prin Ordonanţă Preşedinţială, suspendarea efectelor rezilierii contractului pentru lotul de Autostradă Cheţani – Câmpia Turzii de pe A3 Transilvania.

Ulterior, Straco a cerut Companiei de Drumuri daune de aproape 100 de milioane de euro (461 milioane lei), potrivit unui document consultat de Economedia.

Ministrul Cătălin Drulă anunța, pe 22 martie, imediat după decizia Tribunalului, că va ataca decizia la CAB, amintind: „Este vorba de un contract care trebuia să dureze 12 luni, început în 2016, și care astăzi este la stadiul de 40%, iar în ultimele 6 luni constructorul în insolvență a executat doar 1% din lucrări. UNU LA SUTĂ ÎN 6 LUNI!”

„Abia la Curtea de Apel, CNAIR va putea să explice judecătorilor care este situația acestui contract, cum s-au derulat în bătaie de joc lucrările, în timp ce pe drumul național alăturat traficul e infernal și mor oameni în accidente în fiecare an”, spunea atunci Cătălin Drulă.

În acest moment, s-a creat un blocaj total până se judecă definitiv toate cauzele care vizează acest lot de autostradă.

Lotul Chețani - Câmpia Turzii Sursa foto: Asociația Pro Infrastructura

Comentarii

  1. Justiția din România a devenit “mama răniților” pentru toate tipurile de infractori care trăiesc în România! Pentru ca sunt “stat în stat”, intangibili.

  2. După ce nu a facut nimic cere si despăgubiri de 461 milioane lei ,cănd ea costa abia 280 milioane lei,nebunie ce sa mai zici!

  3. Nu s-a admis rezilierea datorita contractului incheiat de minister in favoarea constructorului ( se pare ca e ” beton ” ) , iar pe cei ce l-au incheiat in doare in basca , poate inca mai sunt in minister , dar vad ca nimeni nu spune cine sunt si ce se poate face sa plateasca pentru ce au facut . Domnule Ministru Drula , macar acum faceti ceva sa nu se mai repete astfel de contracte , sa se teama de consecinte !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.