România este printre țările membre ale Uniunii Europene cu cea mai puternică creștere a vânzărilor cu amănuntul, atât de la o lună la alta cât și în ritm anual, potrivit datelor Eurostat. Cele mai importante reduceri ale vânzărilor cu amănuntul au fost înregistrate în Letonia (minus 2,7%), Germania şi Polonia (ambele cu minus 2,4%). La polul opus, cea mai importantă creştere a vânzărilor cu amănuntul de la o lună la alta a fost înregistrată în România (2,9%).
Datele arată că vânzările cu amănuntul au scăzut cu 1,2% în zona euro şi cu 1,1% în Uniunea Europeană, în luna martie 2023 comparativ cu luna februarie.
În ritm anual, martie 2023 comparativ cu martie 2022, vânzările cu amănuntul au scăzut cu 3,8% în zona euro şi cu 4,1% în Uniunea Europeană. Şi în acest caz, România este printre ţările cu cea mai puternică creştere a vânzărilor, graţie unui avans de 7,2%, fiind devansată doar de Spania, unde vânzările cu amănuntul au crescut cu 10,8% în ritm anual.
Eurostat arată că în luna martie comparativ cu februarie vânzările cu amănuntul în UE au fost influenţate de scăderea, cu 1,2%, a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi ţigări non-alimentare, urmată de un declin cu 1,1% al vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de carburanţi au crescut cu 1% de la o lună la alta.
Şi în ritm anual, vânzările cu amănuntul în UE au fost influenţate tot de scăderea, cu 6,6%, a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi ţigări non-alimentare, precum şi de reducerea cu 3,2% vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de carburanţi au crescut cu 2,8%.