Producătorul de cabluri cu fibră optică Romcab Târgu-Mureş, căruia ANAF i-a cerut falimentul, a anunțat marți că situația actuală, în ceea ce privește relația cu ANAF se datorează unei neclarități asupra cuantumului total de plătit, respectiv neevidențierea în fișa fiscală in mod corect a creanțelor anterioare si ulterioare deschiderii procedurii de insolvență), potrivit unui raport la Bursa de Valori București (BVB). Totodată, potrivit companiei, Romcab spune că a intrat în insolvență cu o sumă de 18 milioane de lei de recuperat de la ANAF.
„Romcab S.A. își plătește datoriile la bugetul de stat chiar dacă uneori se întâmplă să existe întârzieri generate de decalaje în încasarea creanțelor de la clienții societății. Situația actuală, în ceea ce priveste relația cu ANAF se datorează unei neclarități asupra cuantumului total de plătit, respectiv neevidențierea în fișa fiscală în mod corect a creanțelor anterioare și ulterioare deschiderii procedurii de insolvență. Astfel, în pofida eforturilor Romcab, materializate în demersuri cu o vechime de peste doi ani de zile, la momentul actual fișa de plătitor nu corespunde realității”, potrivit raportului.
Compania spune că demersul întreprins de către ANAF în instanță este de asemenea prematur câtă vreme întreaga creanță în raport cu organul fiscal nu este certă, iar ANAF a fost obligat de către instanța de judecata sa răspundă solicitărilor ce au acest scop.
„Romcab a intrat în insolvență cu o sumă de recuperat de la ANAF de 18.795.990 milioane de ei, față de care societatea a emis o solicitare de penalități de 1.350.901,72 milioane de lei, față de care nici până la această dată ANAF nu a răspuns”, mai transmite compania.
Sumele specificate în cererea de deschidere a falimentului nu sunt certe, lichide si exigibile, având în vedere aspectele punctate succint mai sus, dar și luând în considerare plățile pe care Romcab le-a efectuat și le va efectua în continuare.
Romcab a notificat ANAF de intenția de reeșalonare conform OG nr. 6 /2019 cu modificările și completările ulterioare și va depune Cererea de eșalonare de îndată ce consultantul contractat va finaliza documentația necesară și se vor îndeplini toate celelalte condiții legale, pe cale de consecință data scadentă a obligațiilor restante conform legii, curge cel puțin până la data depunerii planului de restructurare.