Rusia a devenit cea mai mare piaţă de export pentru constructorii chinezi de automobile

great wall Sursa foto: Great Wall

Constructorii auto chinezi au exportat mai multe vehicule în Rusia decât în orice altă ţară, în primele cinici luni ale anului, acoperind un gol creat de plecarea producătorilor occidentali ca urmare a invadării Ucrainei, scrie Bloomberg.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Datele publicate marţi de Asociaţia constructorilor chinezi de automobile arată că, în perioada ianuarie-mai 2023, China a exportat 287.000 de autovehicule în Rusia, aproape dublu faţă de exporturile către următoarea destinaţie, Mexicul, care a cumpărat 159.000 de mașini fabricate în China.

Mexicul a fost anul trecut principala destinaţie a exporturilor chineze de automobile, în timp ce exporturile spre Rusia s-au ridicat la 162.000 de vehicule pe întreg parcursul anului 2022.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

Constructorii controlaţi de statul chinez, Chery Automobile, Zhejiang Geely Holding Group. şi Great Wall Motor, sunt primele trei mărci chineze de automobile de pe piaţa din Rusia. Acestea au acoperit o treime din înmatriculările înregistrate în prima jumătate a acestui an, arată datele publicate de Association of European Businesses. Printre cele mai populare modele se numără SUV-uri precum Tiggo 7 Pro de la Chery, Coolray de la Geely şi Haval de la Great Wall, mai arată datele AEB.

Ucraina a decis să plaseze constructorii auto chinezi Geely şi Great Wall pe lista “sponsorilor războiului”, pe care se mai regăsesc şi alte câteva zeci de companii care continuă să facă afaceri în Rusia, însă această listă nu are nicio putere legală fiind mai mult un exerciţiu de imagine.

Marii producători mondiali de automobile, precum Toyota şi Volkswagen, alături de companii precum Apple şi McDonald’s, s-au retras de pe piaţa din Rusia ca urmare a introducerii de sancţiuni, după invadarea Ucrainei. O parte dintre aceste companii au fost boicotate de consumatori pentru că au avut nevoie de o perioadă mai mare de timp pentru a pleca din Rusia, precum constructorul auto francez Renault şi grupul japonez Fast Retailing, proprietarul Uniqlo.

Multe mărci chineze de automobile au participaţii şi parteneriate cu constructorii internaţionali. De exemplu, grupul Geely şi fondatorul său, miliardarul chinez Li Shufu, controlează companiile suedeze Volvo Car şi Polestar Automotive Holding UK.

În plus, marca sa de automobile electrice Zeekr colaborează cu Waymo, firma de automobile autonome a Google, şi se extinde pe pieţele din Europa şi Orientul Mijlociu.