Rusia acuză Occidentul că „îngroapă cu neruşinare” acordul pentru transportul cerealelor pe Marea Neagră

ucraina, rusia, grau, cereale, criza alimentara, razboi, blocaj, productie

Ministrul rus de externe Serghei Lavrov a acuzat joi Occidentul că “îngroapă cu neruşinare” iniţiativa privind transportul cerealelor pe Marea Neagră, care facilitează exportul de produse agricole din porturile sudice ale Ucrainei, a relatat agenţia rusă de presă RIA Novosti, citată de News.ro.

Potrivit ministrului rus de externe, există obstacole “flagrante” pentru exportul de produse agricole ruseşti în întreaga lume, indiferent cât de mult încearcă UE să convingă pe toată lumea de contrariu.

Declaraţiile lui Serghei Lavrov au fost făcute la reuniunea G20 a miniştrilor de externe din ţările G20, la New Delhi.

Anterior, ambasadorul Rusiei în Turcia, Aleksei Ierhov, declarase că negocierile pentru prelungirea acordului referitor la cereale, mediat de Turcia şi ONU, “avansează cu dificultate”, scrie RIA Novosti.

Acordul, încheiat în vara anului trecut şi prelungit în toamnă pentru 120 de zile, expiră la 18 martie. Înţelegerea va fi prelungită, dacă nicio parte nu ridică vreo obiecţie oficială.

Deşi a rămas în acord, Rusia a criticat în repetate rânduri abordarea Occidentului faţă de această înţelegere, încheiată în iulie anul trecut, nemulţumită că nu obţine ridicarea unor restricţii pentru exporturile sale, în special de îngrăşăminte.

Înaintea termenului anterior de prelungire a acordului, în noiembrie, Rusia îşi înăsprise, de asemenea, criticile la adresa acordului, în încercarea de a obţine mai multe concesii din partea Occidentului, dar, în cele din urmă, a acceptat să fie prelungit cu încă 120 de zile.

Ministerul rus de Externe a declarat miercuri că Rusia va fi de acord cu o a doua prelungire a acordului doar dacă se va ţine cont de interesele propriilor producători agricoli.

Sectorul agricol rusesc nu a fost vizat în mod explicit de sancţiunile occidentale, dar Moscova spune că restricţiile occidentale îi afectează plăţile, transportul maritim şi asigurările şi, prin urmare, reprezintă o “barieră” pentru propriile exporturi de cereale şi îngrăşăminte.

Sursa foto: STRINGER / AFP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *