Ryanair contestă fondurile oferite de guvernul italian companiei aeriene care va înlocui Alitalia, după o victorie împotriva ajutoarelor acordate de UE rivalilor KLM și TAP / Wizz Air a contestat ajutoarele acordate de statul român Tarom și Blue Air

Ryanair pixabay.com

Compania aeriană low-cost Ryanair va contesta fondurile oferite de guvernul italian companiei aeriene de stat care va înlocui Alitalia, pe care le consideră ajutoare de stat ilegale, a declarat duminică directorul general al operatorului aerian irlandez, transmite Reuters. Recent, Ryanair a obținut victoria în instanță împotriva ajutoarelor de stat de miliarde de euro acordate de UE rivalilor KLM și TAP.

„De îndată ce aceşti bani vor fi injectaţi în noua companie, vom lua măsurile (cuvenite)”, a declarat CEO-ul Eddie Wilson cotidianului italian la Repubblica, într-un interviu.

„Aşteptăm să vedem, dar este clar că este un ajutor ilegal şi ne vom apăra interesul făcând apel împotriva acestui al unsprezecelea împrumut”, a adăugat el.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Italia este aproape de un acord cu Comisia Europeană pentru lansarea Italia Trasporto Aereo (ITA), care iniţial urma să înceapă zborurile în aprilie.

În cadrul relansării, guvernul intenţionează să injecteze 3 miliarde de euro (3,65 miliarde de dolari) în ITA, care ar prelua activele Alitalia.

„Am impresia că nu este nimic nou, ITA va fi doar extinderea Alitalia … cu aceleaşi probleme observate de zeci de ani, banii fiind scurşi din resursele publice într-o companie aeriană care astăzi, ca ieri, va pierde bani”, a spus Wilson.

Săptămâna trecută, Ryanair a cerut UE să solicite ITA să liciteze în mod competitiv pentru sloturile aeroportuare ale Alitalia.

Ryanair nu şi-a ascuns interesul de a prelua sloturile Alitalia. Autoritatea de supraveghere a competiţiei din Uniunea Europeană revizuieşte ajutoarele de stat italiene din trecut şi din prezent acordate Alitalia, cu o decizie preconizată în următoarele săptămâni. Conform normelor UE privind ajutoarele de stat, trebuie să existe o discontinuitate economică între ITA şi Alitalia pentru ca Bruxelles să permită Romei să injecteze fondurile noului operator de transport.

Victorie împotriva KLM și TAP

Luna trecută, Ryanair a obținut în justiție anularea ajutoarelor de câteva miliarde de euro pe care Uniunea Europeană le-a acordat rivalilor KLM și TAP, în pandemie, potrivit Reuters.

Tribunalul General al Uniunii Europene, a doua cea mai înaltă instanță din UE, a decis să anuleze decizia Comisiei Europene de a aproba ajutorul financiar olandez pentru compania aeriană KLM, pe fondul pandemiei COVID-19, subliniind că acesta a fost acordat „pe baza unor raționamente inadecvate”.

Judecătorii au respins, de asemenea, aprobarea de către executivul UE a ajutorului de stat pentru transportatorul portughez TAP, invocând „o motivare inadecvată” a Comisiei.

Cu toate acestea, Tribunalul din Luxemburg a anunțat că anulările și recuperarea ajutoarelor vor fi suspendate în așteptarea unor noi decizii ale Comisiei.

Anul trecut, UE a acordat un ajutor de salvare olandez de 3,4 miliarde de euro pentru compania aeriană KLM și un împrumut de salvare de 1,2 miliarde de euro pentru Transportes Aereos Portugueses (TAP).

Wizz Air a contestat ajutoarele acordate de statul român Tarom și Blue Air

Operatorul aerian low-cost Wizz Air, liderul pieței românești pe transport aerian, a contestat la Tribunalul General al Uniunii Europene deciziile Comisiei Europene de acordare a ajutoarelor de stat către TAROM și Blue Air, scrie Economica.net. Recent, compania aeriană low-cost Ryanair a obținut în justiție anularea ajutoarelor de câteva miliarde de euro pe care Uniunea Europeană le-a acordat rivalilor KLM și TAP.

Potrivit Economica.net, Wizz Air a constestat în ianuarie ajutorul de stat primit de TAROM, iar în urmă cu o lună a făcut același lucru și în cazul ajutorului primit de Blue Air.

În pandemie, Ministerul Finanțelor a garantat un împrumut pentru Tarom în limita a 312,7 milioane lei, iar pentru Blue Air unul sau mai multe împrumuturi în limita a 300,7 milioane lei, ambele pe o perioadă de 6 ani.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: