Toate navele aflate în aşteptare în zona Canalului Suez, după eşuarea navei portcontainer Ever Given, au reuşit până sâmbătă să traverseze această arteră navigabilă, relatează agenția Reuters, citată de Agerpres. În acest fel s-a încheiat oficial blocajul în urma căruia sute de nave şi-au întârziat călătoria. Nava a eșuat în 23 martie și a fost ranfluată după aproape o săptămână, în 29 martie.
Ultimele 61 de nave, din cele 422 care stăteau la coadă când nava Ever Given a fost ranfluată luni, au trecut sâmbătă prin Canalul Suez. Nava Ever Given, cu o lungime de 400 de metri, a eşuat pe diagonala canalului, din cauza vântului puternic însoţit de o furtună de nisip care a redus vizibilitatea, blocând ambele sensuri de navigaţie. Autoritatea Canalului Suez (SCA) a început miercuri o investigaţie pentru a stabili cauza eşuării navei, care a fost în cele din urmă ranflaută, după o operaţiune dificilă în care s-a apelat la dragarea nisipului şi la mişcarea portcontainerului cu ajutorul unor remorchere.
Calea de navigare cu o lățime de 300 de metri și o lungime de 190 kilometri este una dintre cele mai frecventate din lume. Pe aici trece circa 10% din comerțul maritim internațional și fiecare zi de întârziere antrenează costuri semnificative pentru comerțul mondial. Canalul Suez, care leagă Mediterana de Marea Roşie, asigură cea mai scurtă rută de transport maritim între Asia şi Europa. Anul trecut, au trecut prin această cale maritimă cel puţin 18.840 de nave.
Osama Rabie, preşedintele Autorităţii Canalului Suez (SCA), a apreciat că pierderile şi pagubele provocate de blocarea navei Ever Given ar putea ajunge la un miliard de dolari, potrivit Reuters.