Reprezentanții statului au semnat contractul pentru lucrări la calea ferată Buzău-Făurei, a anunțat ministrul Cătălin Drulă. Acesta a precizat că lucrarea va fi gata până la sfârșitul anului, iar în urma acestei investiții viteza trenurilor de călători pe această rută va crește de la 30 km/h la 120 km/ h.
Costul lucrărilor este de aproximativ 1,5 milioane de lei/km (incluzând valoarea șinelor noi care sunt achiziționate de CFR). “Dincolo de modernizările masive pe coridoarele europene, proiecte-gigant de miliarde de euro cu timpi de implementare de ani de zile, dar care au impact pe doar câteva sute de km de rețea, trebuie să reînnoim miile de kilometri de cale ferată degradată cu restricții de viteză.
Astfel de lucrări, ca pe Buzău-Făurei, ar trebui să desfășurăm pe mii de km de rețea. Sunt relativ ieftine, rapide și cu câștig enorme. Pentru asta, ne trebuie finanțare”, a menționat Drulă, într-un mesaj postat pe pagina sa de Facebook.
Acesta a susținut ca în legea bugetului de stat de anul acesta la capitolul „Întreținerea infrastructurii feroviare” să existe un plus de 200 de milioane de lei. “Acești 200 de milioane de lei de la bugetul de stat merg exact în astfel de lucrări de ȋnlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii, pentru ridicarea restricţiei de viteză şi aducerea liniei ȋn parametrii proiectați ai liniilor. Anul acesta va fi un record de linie reînnoită prin înlocuire la rând. Dar ținta noastră ca țară, în anii următori, trebuie să fie de cel puțin 10 ori mai mare. Va trebui să creștem semnificativ aceste alocări de la an la an, să ajungem să discutăm de lucrări de reînnoire în valoare de miliarde de lei anual, pentru a putea aduce în anii următori calea ferată în zona decenței”, a menționat Drulă.
Cine ia contractul
Asocierea Wiebe Romania SRL/ SWIETELSKY Construcții Feroviare SRL a câştigat cele două contracte pentru creşterea vitezei de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de călători pe linia Buzău – Făurei, firul II, a anunțat Compania CFR Infrastructură la începutul lunii.
Pentru linia Buzău – Făurei, cu o lungime totală de 38 kilometri, au fost licitate două secţiuni. „Ofertele financiare depuse de Asocierea Wiebe Romania SRL/ SWIETELSKY Construcții Feroviare SRL, pentru cele două loturi, au valoarea totală de 41.774.673,76 RON, fără TVA, din care 21.027.158,34 RON pentru Buzău – Buzău Sud – Cilibia (fir II), de la Km 129+016 la Km 148+700 (lotul I), respectiv 20.747.515,42 RON pentru Cilibia – Făurei (fir II), de la km 148+700 la km 167+700 (lotul II), contractele de achiziţie publică urmând a fi semnate de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii”, precizează CFR Infrastructură.
Pe secţia de Cale Ferată 702, linie dublă electrificată, trenurile de rang superior, InterRegio parcurg distanţa de aproape 40 de kilometri în aproximativ 40 de minute, iar cele Regio într-o oră. La licitaţiile lansate în luna mai, patru asocieri au depus oferte: Antrepriza de Construcții Feroviare/Euroconstruct/Proiect Consult; Construcții Feroviare Buzău/Confer Onești/European Prod; Strabag/Rothermit şi Wiebe/Swietelsky. CFR Infrastructură a estimat valoarea lucrărilor la 53 milioane lei. Finanţarea contractelor va fi asigurată cu fonduri de la bugetul de stat, iar durata reparaţiilor este de 180 de zile pentru fiecare lot.
Linia are o stare tehnică impropirie circulaţiei, în condiţii de fiabilitate, confort şi siguranţă. Uzura este de până la 80% pentru întreg ansamblul din care este alcătuită calea ferată: şină, traverse prinderi. Pe linia de tren Buzău – Făurei viteza trenurilor a scăzut constant până la 20 de km/h, potrivit documentaţiei din caietul de sarcini.