Scad acţiunile producătorilor auto europeni, după ce UE a anunțat tarife pentru importurile de mașini electrice chinezești / Companiile europene se tem de represalii din partea Chinei, cea mai mare piaţă auto din lume

renault Sursa foto: Facebook / Renault

Acţiunile unor mari producători auto europeni au scăzut miercuri din cauza temerilor legate de represaliile din partea Chinei, după ce Comisia Europeană a informat că intenţionează să impună tarife vamale suplimentare pentru automobilele electrice chineze, începând cu data de 4 iulie, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Vehiculele produse în uzinele chineze şi importate în UE sunt vizate deja de tarife vamale de 10%. Bruxelles-ul intenţionează să majoreze aceste tarife cu 17,4% pentru automobilele BYD, cu 20% pentru automobilele Geely şi cu 38,1% pentru automobilele SAIC.

De mult timp, producătorii auto europeni au avertizat împotriva unei astfel de decizii, fiind îngrijoraţi că ar putea fi afectate vânzările lor în China, cea mai mare piaţă auto din lume.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

„S-a dovedit că tarifele vamale sunt mai scăzute decât se temeau mulţi şi fac parte dintr-un plan care încă poate fi modificat. Măsurile reprezintă un dezastru pentru cumpărătorii de maşini din Europa şi pentru producătorii auto germani. China este de departe cea mai importantă piaţă de vânzări pentru toţi producătorii auto germani. Totuşi, producătorii auto francezi, pentru care China nu este o piaţă importantă, vor beneficia de măsurile împotriva importurilor de vehicule electrice (EV) chineze în Europa”, a apreciat Frank Schwope, de la Universitatea din Hanovra.

Indicele producătorilor auto STOXX a scăzut iniţial cu 1,6% apoi declinul s-a atenuat, ajungând la 0,4%.

Acţiunile Volkswagen şi BMW înregistrau un recul între 1-1,8%, având unele cele mai slabe performanţe din rândul companiilor incluse în indicele principal DAX 40 al Bursei de la Frankfurt, în timp ce titlurile producătorului german de maşini de lux Porsche au scăzut cu peste 7%.

Acţiunile Renault şi Stellantis înregistrau creşteri miercuri la prânz.

Analiştii de la Jefferies susţin că acţiunile producătorilor germani sunt afectate din cauza temerilor legate de represaliile din partea Chinei.

Şi Ministerul Comerţului din China a avertizat că va lua toate măsurile necesare pentru protejarea drepturilor legitime ale producătorilor auto chinezi, în urma deciziei UE.

China va monitoriza cu atenţie situaţia, a precizat Ministerul Comerţului din China, adăugând că decizia blocului comunitar încalcă reglementările comerciale globale.

Vicepreşedintele Comisiei Europene, Margaritis Schinas, a declarat la o conferinţă de presă că automobilele produse în China beneficiază de subvenţii incorecte, ceea ce îi ameninţă pe producătorii europeni. “Din acest motiv, Comisia s-a adresat autorităţilor chineze pentru a discuta aceste descoperiri şi a analiza posibile modalităţi prin care pot fi rezolvate problemele identificate”, a spus Margaritis Schinas, într-o conferinţă de presă.

“Dacă discuţiile cu autorităţile chineze nu vor conduce la o soluţie eficace, aceste tarife compensatorii provizorii vor fi introduse începând cu data de 4 iulie dar nu vor fi colectate decât dacă vor fi introduse tarife definitive”, a precizat Executivul comunitar.

După introducerea tarifelor provizorii, Bruxelles-ul va avea la dispoziţie patru luni pentru a impune tarife definitive. Însă statele membre vor putea să elimine aceste tarife dacă cel puţin 15 ţări membre, reprezentând cel puţin 65% din populaţia UE, se vor opune.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: