Conducerea Metrorex a propus, joi, Sindicatului de la metrou (USLM), suspendarea majorării salariale de 18% acordată angajaților la sfârşitul anului trecut, majorare care nu ar fi fost acordată în condiţiile legii, conform Raportului Corpului de Control al ministrului Transporturilor publicat în urmă cu două săptămâni. Sindicatul de la metrou a refuzat şi a plecat de la negocieri, potrivit unui document obținut de Economedia.
„În istoria de 42 de ani de exploatare a metroului Bucureştean nu s-a întâmplat aşa ceva şi nu putem fi de acord cu această propunere de a reduce vreun drept câştigat”, se precizează într-un comunicat USLM (Unitatea Sindicatul Liber Metrou).
Practic, Legea Bugetului prevede că, pentru companiile de stat cu pierderi, cheltuielile salariale nu pot depăşi nivelul de la începutul anului 2020 însă, la negocierile cu sindicatul, fosta conducere de la metrou ar fi prezentat date manipulate astfel încât să se aprobe majorarea cu 18 %.
De asemenea, Corpul de Control al Ministrului a constatat că, anul trecut, la Metrorex, cheltuielile cu salariile pentru timpul efectiv lucrat au fost de 270 de milioane de lei în timp ce valoarea totală a sporurilor acordate a fost de 234 de milioane de lei, adică 87%. De asemenea, sporul de metrou sau de tunel cuprins între 20 şi 40% a fost acordat abuziv pentru cei aproximativ 5.700 de salariaţi, deşi nu toţi lucrează în condiţii grele sau periculoase.
Metrorex, a încheiat anul trecut cu pierderi (167.770,19 mii lei) iar Bugetul pentru 2021 nu poate fi aprobat în forma propusă, anunţa ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. ,,Măsura propusă de administraţie a fost suspendarea majorării salariale până în anul 2022. Acest lucru nu presupune pierderea drepturilor câştigate prin negociere şi doar suspendarea acestora pe o perioadă limitată”, a transmis Ştefan Paraschiv, noul director general Metrorex.
La începutul lunii, la prezentarea Raportului Corpului de Control, ministrul Cătălin Drulă vorbea despre reduceri de personal pentru a păstra majorarea cu 18%.