Cancelarul în exerciţiu german Olaf Scholz, care se află în campanie în vederea unei realegeri, cere introducerea unei prime europene la cumpărarea de vehicule electrice – după ce Guvernul său a desfiinţat brutal o primă de acest fel în ţară, care a provocat o prăbuşire a vânzărilor -, în contextul în care industria automobilului din Germania întâmpină dificultăţi în a trece la maina cu baterie, relatează AFP, preluată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

”Avem nevoie de stimulente la cumpărarea de maşini electrice, sub forma unei prime europene sau unei susţineri directe a maşinilor electrice fabricate în Germania”, a scris marţi pe reţele de socializare Scholz, după o vizită la o fabrică a constructorului american Ford, la Koln.

Politica economică se află în centrul campaniei în vederea alegerilor legislative anticipate prevăzute la 23 februarie într-o Germanie afectată de o economie atonă şi în care modelul său industrial, în care industria auto este un pilon, este pus sub semnul întrebării.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Perspectivele sunt extrem de sumbre pentru producătorii auto germani, afectaţi de costuri mari, o scădere a cererii şi o concurenţă tot mai mare a Chinei.

În urmă cu un am, Guvernul lui Olaf Scholz a pus în mod prutal capăt primelor la cumpărarea vehiculelor electrice – cu scopul de a face economii la buget -, provocând o prăbuşire a vânzărilor în ţară şi frîmântări în rândul majorităţii producătorilor europeni .

După ce producătorii auto au investit miliarde în sectorul electric, Guvernul este necesar să facă ”ceea ce credem noi că este necesar în privinţa susţinerii” pentru a consolida trecerea la maşinile electrice, le-a spus muncitorilor fabricii Ford Scholz.

”Vrem ca toată Europa să facă un efort”, a subliniat el.

O primă europeană la cumpărare ar fi ”bineînţeles” cea mai bună soluţie, consideră el.

Altă posibilitate ar fi un ajutor al Guvernului german, în urma aprobării autorităţilor europene, ”care să se concentreze asupra a ceea ce se produce aici”, a adăugat el.

Un astfel de model există în Franţa, unde prime la cumpărarea de maşini electrice se plătesc după o serie de criterii de mediu, care ţin cont totodată de producţie şi transport.

Maşinile electrice produse în China cu electricitate pe bază de carbon sunt excluse de la acest dispozitiv.

Un simbol al dificultăţilor industriei germane a automobilului, Volkswagen (VW), primul producător european de automobile, se gândeşte să închidă instalaţii în Germania pentru prima oară în istoria sa.

Ford, al cărui sediu european se află în Germania, a anunţat recent un plan de desfiinţare a 2.900 de locuri de muncă în Germania până în 2027.