Se lansează o nouă companie aeriană românească. În spatele ei: un fost director în Blue Air și controversatul om de afaceri Dorin Ivașcu, care controlează Aeroportul Tuzla și a fost director la birouri externe ale Tarom în perioada comunistă

AirConnect YR-ACA

O nouă companie aeriană românească și-a anunțat lansarea, joi, sub numele de AirConnect, și își propune să opereze curse aeriene și zboruri tip charter. În spatele acesteia se află un fost director de la Blue Air, care în urmă cu nouă ani a fost implicat în cumpărarea Blue Air de la omul de afaceri Nelu Iordache, și mai mulți acționari în directă legătură cu omul de afaceri Dorin Ivașcu, care controlează Aeroportul Tuzla și care a fost șef la birouri externe ale Tarom în perioada comunistă.

„Poate nu ȋntâmplător, AirConnect ȋși face apariția ȋntr-un context dificil pentru piața aviatică din Europa, respectiv din România. Suntem o echipă de profesioniști, cu experiență relevantă ȋn domeniul aviației și, cu siguranță, vom ajunge un jucător important ȋn industrie. Mizăm pe servicii de calitate, la prețuri accesibile, pentru a deveni prima opțiune de călătorie a turiștilor, pe segmentul de zboruri regionale”, declară Tudor Constantinescu, Directorul General AirConnect, în comunicatul transmis joi de companie.

Potrivit comunicatului, conducerea executivă a AirConnect este formată din Dorin Ivașcu, Președinte al Consiliului de Administrație, Tudor Constantinescu, Director General și Florin Necula, Director Operațional.

Datele consultate de Economedia pe platforma Confidas.ro arată că AirConnect este controlată în mod egal, cu câte 20% din acțiuni, de cinci acționari: Karpaten Outgoing, Domnița Iulia Muntean, Florin Necula, Cosmin Adrian Pop și Regional Air Suport, deținută integral de omul de afaceri Dorin Ivașcu.

Karpaten Outgoing face parte din grupul de turism Karpaten. Însă ceilalți acționari au legături de afaceri cu omul de afaceri Dorin Ivașcu. Domnița Iulia Muntean și Cosmin Adrian Pop sunt acționari și la Air Connect Aviation Group, unde Dorin Ivașcu este administrator.

În plus, Florin Necula, care va fi director operațional, este managing partner al companiei de servicii legate de întreținerea aeronavelor Ras Aviation Services – Technic (30% din acțiuni), unde asociat este și omul de afaceri Dorin Ivașcu (30% din acțiuni), conform datelor Confidas. Necula a fost în trecut director tehnic al Tarom.

Omul de afaceri Dorin Ivașcu este cunoscut pentru faptul că controlează Aeroportul Tuzla, prin compania Regional Air Services (RAS), deținută în mod egal de Adrian Ștefan Vasilache și societatea Regional Air Suport, care la rândul ei este deținută integral de Dorin Ivașcu. Dorin Ivaşcu şi-a început cariera în 1972 ca „ghid internaţional in timpul vacantelor studenţeşti” la Biroul de Turism pentru Tineret (BTT), fosta structura a statului care a funcţionat în perioada regimului comunist. În 1978 a început să lucreze ca economist la TAROM, urcând ulterior treptele ierarhice până la funcţia de director de sucursală TAROM în mai multe ţări: Marea Britanie, Libia sau ţări din America de Nord. Potrivit CV-ului personal, din 2006 este acţionar şi managing partener al Regional Air Services SRL – Aerodrom Tuzla, potrivit Adevărul. Jurnaliştii de la epochtimes-romania scriau despre Dorin Ivașcu că este „fostul ofiţer al Direcţiei de Informaţii Externe şi director al TAROM de pe vremea comunismului”, dar el a infirmat pentru HotNews că ar fi lucrat pentru vechea Securitate comunistă. „După ce a căzut regimul comunist, Dorin Ivaşcu a fondat LAR (Liniile Aeriene Române), prima companie aeriană privată din ţară care opera iniţial aeronavele lui Ceauşescu şi ale serviciilor de securitate din subordine. În 1998, a făcut un parteneriat cu Regional Air Services din Tanzania şi a preluat Aeroportul Tuzla de la Aviaţia Utilitară Română”, mai scria Adevărul.

Sursa foto: Confidas
Tudor Constantinescu

Interesant este și trecutul lui Tudor Zamfir Constantinescu, Președinte al Consiliului de Administrație AirConnect. El a fost în trecut pilot și director comercial al Blue Air, până în 2019, apoi director comercial al companiei românești Animawings, inclusiv în anul 2021. Tudor-Zamfir Constantinescu a fost administrator al companiei Airline Management Solutions o firmă cu acționariat româno-belgian. Compania a preluat în 2013, cu 30 de milioane de euro, o parte din compania Blue Air, de la omul de afaceri Nelu Iordache. Existau la acea vreme zvonuri că Nelu Iordache se afla chiar în spatele acestei companii, însă Casa de Insolvență Transilvania (CITR), la acea vreme coordonatorul Comisiei de negociere pentru vânzarea Blue Air, a negat acest lucru, scria Gândul. Tudor-Zamfir Constantinescu deținea la acea vreme un pachet de 17% din acțiunile Airline Management Solutions, pentru care ar fi trebuit să contribuie cu 5,1 milioane de euro la preluarea Blue Air. El nu avea la acel moment nicio altă afacere.

AirConnect a transmis, joi, că este o companie aeriană românească, ȋnființată ȋn 2022, cu obiectivul de a opera curse interne și zboruri de tip charter. Flora AirConnect include, ȋn primul an de activitate, două aeronave ATR 72-600, iar ȋn 2023, va ajunge la patru. Compania ȋși propune să devină lider de piață pe segmentul de zboruri regionale. Prima aeronavă AirConnect a ajuns, joi, 7 iulie, pe Aeroportul Internațional București Băneasa. Până la finalul lunii iulie, aeronava ATR 72-600 a AirConnect, cu o configurație de 68 de locuri, va ȋncepe să opereze zboruri charter către Grecia, Turcia, Bulgaria și Egipt. Compania are deja semnate contracte cu touroperatori precum Karpaten Turism, Dertour, Cocktail Holidays, AeroVacanțe. Flota companiei se va mări, ȋn august 2022, cu încă un ATR 72-600, iar anul viitor cu alte două aeronave. Din toamnă, AirConnect va lansa zborurile interne, ce vor conecta aeroporturile regionale cu hub-urile din proximitate. Primele orașe din România vizate sunt București, Oradea, Arad, Timișoara, Craiova, Târgu Mureș, Sibiu și Baia Mare.

Conform datelor de pe platforma Confidas, Air Connect Aviation Group SA a fost înființată în data de 8 octombrie 2021, raportând pentru acest an afaceri de 20.000 lei. Compania are active de peste 5 milioane lei și zero angajați.

Comentarii

  1. N-ar fi exclus ca banii miilor de păgubiți Bue Air (printre care din nefericire mă aflu) sa stea la baza acestei noi companii. Blue Air poate atunci sa dea faliment pentru a urma alta escrocherie tipic românească.

    • Sunteti exterm de politicos cu asa zisii jurnalisti (ziaristi) .
      Compania L.A.R. a fost infiintata in 1975 si a avut ca flota doua aeronave BAC 1-11- Seria 400

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *