Constructorul italian WeBuild se apropie de finalizarea ultimilor 15 kilometri din lotul Curtea de Argeș – Pitești de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, după ce în decembrie a dat în circulație o secțiune de 16 kilometri de pe acest segment. Directorul general al CNAIR Cristian Pistol a declarat că astfel șoferii vor putea circula „în scurt timp” de la Curtea de Argeș la București pe autostradă.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a precizat că execuția a ajuns la 95% pe acest segment din lot.
„Secțiunea Pitești – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1) se apropie de finalizare!
Pe ultimii 15 km ai acestei secțiuni (Nod Băiculești – Curtea de Argeș) stadiul lucrărilor la partea de drum a ajuns la 95%.
Aceștia se vor adăuga celor 15,77 km pe care s-a deschis circulația anul trecut, cu aproape 8 luni mai devreme față de termenul contractual.
În scurt timp se va putea circula de la Curtea de Argeș la București, pe autostradă, pe o distanță de aproximativ 140 km”, a transmis directorul CNAIR Cristian Pistol.
Amintim că în decembrie WeBuild a dat în circulație o secțiune de 16 kilometri din lotul Curtea de Argeș – Pitești de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cu 8 luni mai devreme față de termen.
După finalizarea acestui lot, WeBuild „va putea fi cu toate forțele în lucru pentru a aborda tronsonul 3, astfel încât în anii următori să avem în sfârșit și Pitești – Sibiu”, spunea Grindeanu.
WeBuild face în această perioadă ultimele pregătiri înainte de începerea lucrărilor pe lotul Cornetu – Tigveni de pe Autostrada Sibiu – Pitești, care include cel mai lung tunel rutier al României.
Contractul de 5,3 miliarde lei pentru Lotul 3 Tigveni – Cornetu (37 km) a fost semnat în august 2022, cu asocierea WeBuild (Italia) – Tancrad (România), iar ordinul pentru începerea proiectării s-a dat în februarie 2023. Durata de execuție a lucrărilor este de 45 de luni, calculată de la momentul Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL).
În decembrie a fost emisă emisă autorizația de construire pentru Secțiunea 3, etapa I. Este vorba de 12 din cei 37 de kilometri ai Secțiunii 3. Costul lucrărilor autorizate este de 1,3 miliarde lei.
Lucrările pe Secțiunea 3 (37,4 km) a Autostrăzii Sibiu – Pitești trebuie finalizate până în luna noiembrie 2027 (conform contractului).
Tunelul Poiana de pe Secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni) este cel mai lung tunel de pe această autostradă.
Pentru Lotul 2 Boița – Cornetu, cu o lungime de 31 kilometri și considerat cel mai dificil lot al Autostrăzii de pe Valea Oltului, contractul de supervizare a fost semnat la începutul anului trecut cu italienii de la IRD Engineering pentru 106 milioane lei.
Pe lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș, constructorul austriac PORR a străpuns tunelul pietonal de pe Lotul 4 Sibiu-Pitești, anunță echipa de proiect. Stadiul lucrărilor la lotul 4 al autostrăzii Sibiu – Pitești a depășit 60%, conform datelor anunțate la final de ianuarie.