Secretar de stat la Transporturi în vizită inopinată de pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei (A7) cere constructorului din Bulgaria ,,să se mobilizeze de urgență”/Firma prahoveană din asociere lucrează bine și a avansat

Autostrada Moldovei Lot 2

Întârzieri mari pe 19 din cei 29 de kilometri ai lotului 2 de pe Autostrada Moldovei unde lucrează constructorul bulgar Trace, dar un avans bun pentru restul de 10 kilometri de pe același lot 2 (Mizil-Pietroasele) pe care lucrările se fac cu firma prahoveană Coni, spune secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu după o vizită inopinată pe șantier. Lotul 2 al Autostrăzii Moldovei (A7) Ploiești-Pașcani are o lungime de 28.3 kilometri și este la doar 18 % execuție, deși are termen de finalizare aprilie 2024 (n.r cel mai probabil CNAIR va acorda o extensie de câteva luni așa cum a acceptat pe Lotul 1 unde lucrează Pizzarotti-Retter). Despre problemele documentației tehnice (SF și PT), problemele cu grinzile și cu pânza de apă freatică de pe secțiunea Ploiești-Buzău, Economedia a scris joi, aici.

,,Autostrada Moldovei A 7 -Lotul 2 Mizil -Pietroasele

2 constructori asociați pe același lot, 2 stadii diferite.

Am fost zilele trecute într-o vizită neanunțată pe șantierul Lotului 2: Mizil-Pietroasele al Autostrăzii Ploiești-Buzău, construit de Asocierea româno-bulgară Coni SRL – Trace Group, unde am discutat cu ambii constructori și am verificat stadiul lucrărilor pe întregul lot. Primii 10 km sunt executați de constructorul român (Coni), iar următorii aproximativ 19 km sunt executați de constructorul bulgar (Trace). Lucrările pe partea constructorului român sunt pe un făgaș bun și avansat, însă pe lotul constructorului bulgar lucrările nu sunt în trend ascendent, dimpotrivă, motiv pentru care am atras atenția asupra măsurilor ce trebuie luate.

Sunt nemulțumit de stadiul lucrărilor constructorului bulgar, întrucât sunt încă într-o fază incipientă, la nivelul terasamentelor și fundațiilor, acesta justificând că a întâmpinat diverse probleme. I-am solicitat să se mobilizeze de urgență și va primi tot sprijinul nostru, dar vom crește și presiunea și prezența reprezentanților noștri în șantier, pentru a ne sigura că va crește ritmul lucrărilor.

Lotul 2: Mizil-Pietroasele are o lungime de 28,35 km, o valoare a contractului de 1,25 miliarde lei, fără TVA, finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență #PNRR. Termenul de execuție este de 20 luni, iar termenul de garanție a lucrărilor de 120 luni.” a transmis Scriosteanu.

Notă : sublinierea din citat aparține Economedia.

Proiectul Autostrăzii Moldovei (A7) Ploiești – Pașcani este într-o mare întârziere, cu cel mai avansat tronson dintre cele 13 loturi abia ajuns la 20% (Lotul Pizzarotti – Retter), spunea pe 29 august Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Autostrada Moldovei este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră finanțat prin PNRR (aproximativ 4 miliarde lei), iar la doi ani de la lansarea licitației pentru execuție, CNAIR încă nu are contract semnat pe lotul 3 Pietroasele – Buzău (14 km), acest lot trecând prin mai multe etape de contestații la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) și Curtea de Apel București (CAB). Curtea de Apel București a stabilit primele termene pentru luna viitoare.

 

Comentarii

  1. Imi mentin parerea.
    A 7 ramane neterminata la scadența.
    Doua autostrazi:
    A Moldovei,
    A Transilvaniei
    Au esuat din incompetența autoritatilor care trag mâța de coada.
    Au ramas cioturi si vor ramane cioturi.
    Cine opreste statul sa schimbe structura instantelor de judecata care o scalda intr-o veșnica amanare!
    De parca toti judecatorii nu iau bani de la statul roman!
    Judeca dupa legea cui?😯😯

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *