Eșec răsunător în mandatul Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor: la peste doi ani de la lansarea licitației, contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei (A7) nu poate fi semnat, contestația turcilor de la Nurol fiind admisă luni, 3 iulie, la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). După decizia Curții de Apel București, CNAIR a descalificat oferta Nurol și a desemnat câștigătoare oferta Tekfen (Turcia), iar contestația Nurol a fost parțial admisă, deci Compania de Drumuri trebuie să facă o nouă reevaluare.
„Problema” lotului 3, ultimul lot fără constructor dintre Ploiești și Pașcani (320 km), este și mai complicată având în vedere întârzierile de pe Lotul 1 Ploiești – Mizil cauzate atât de mobilizarea insuficientă a Pizzarotti cât și de terenul cu apă respectiv întârzierile de pe lotul 2 fără a avea legătura cu cele 10 loturi pe care le construiește UMB de la Buzău la Pașcani.
Astfel, „pe mâna” lui Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor, respectiv a lui Cristian Pistol la CNAIR, lotul de 14 kilometri trece printr-o nouă etapă de evaluare, deși „miza” banilor din PNRR obligă la derularea proiectului fără sincope, spune Horațiu Cosma, fost secretar de stat în mandatul Cătălin Drulă.
„Nou eșec răsunător pe Autostrada A7 Ploiești – Buzău: Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor CNSC a admis încă o contestație pe tronsonul 3. Este al treilea câștigător anunțat de CNAIR și invalidat în instanță în 2 ani. Licitația pentru primele 3 tronsoane ale Autostrăzii A7 dintre Ploiești și Buzău a fost lansată în iunie 2021. Pe primele 2, lucrările au început în vara anului trecut, însă progresează extrem de lent. După jumătate din termenul contractual, au ajuns la circa 15% stadiu în teren. În tot acest timp, cel de-al treilea tronson ce ocolește Municipiul Buzău s-a împotmolit complet în mandatul lui Sorin Grindeanu. Despre istoria acestei licitații s-ar putea scrie o carte cu titlul ”Așa nu”. În februarie 2022 Grindeanu a anunțat primul câștigător al licitației. În aprilie 2022 CNSC, iar mai apoi, în iulie 2022, Curtea de Apel București CAB au desființat decizia companiei de drumuri. În octombrie 2022 Grindeanu mai face o încercare și dă al doilea câștigător. Aceiași CNSC și, mai apoi CAB, aruncă la coș noua ”ievaluare” a companiei de drumuri în decembrie 2022, respectiv ianuarie 2023. A treia oară credeți că a fost cu noroc? Cu Grindeanu la butoane, nicio șansă. În mai anul acesta anunță cel de-al treilea câștigător, contestat și el. Contestația a fost admisă azi. Ce credeți că urmează? Evident, al patrulea câștigător. Și alte luni pierdute. Și tot mai puține șanse să atragem banii europeni din PNRR pentru cel mai mare proiect de dezvoltare al Moldovei. Dar lui Grindeanu nu îi pasă. E fericit că a scăpat de rotativă. Se pregătește de concediu. Și românii? Ei rămân cu ambuteiajele pe drumurile patriei”, afirmă Horațiu Cosma, USR.