Fost secretar de stat despre lucrările de pe A 7 Ploiești-Pașcani : Autostrada Moldovei este într-o mare întârziere, cu cel mai avansat tronson abia ajuns la 20 %. Risc de pierdere a banilor din PNRR

A-7-Ploiesti-Buzau-Lot-1 (1)

Proiectul Autostrăzii Moldovei (A 7) Ploiești-Pașcani este într-o mare întârziere, cu cel mai avansat tronson dintre cele 13 loturi abia ajuns la 20 %, atrage atenția Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Autostrada Moldovei este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră finanțat prin PNRR (aprox. 4 miliarde lei), iar la doi ani de la lansarea licitației pentru execuție, CNAIR încă nu are contract semnat pe lotul 3 Pietroasele -Buzău (14 km.), acest lot trecând prin mai multe etape de contestații la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) și Curtea de Apel București (CAB). Curtea de Apel București a stabilit primele termene pentru luna viitoare.

Cosma spune că primele două loturi unde lucrează Pizzarotti -Retter și Trace- Coni nu vor fi deschise la primăvară, conform termenului, ci de-abia la sfârșitul anului viitor, iar UMB încă nu lucrează în forță pe toate cele 10 loturi dintre Buzău și Pașcani : ,,Alertă de pierdere a banilor europeni din PNRR: Autostrada A7 Ploiești – Pașcani este într-o mare întârziere, cu cel mai avansat tronson ajuns abia la 20%. Autostrada Moldovei A7 are 320 km. și costă circa 4 miliarde de euro. În 2021, împreună cu Cătălin Drulă, am reușit cu mari eforturi să obținem finanțarea europeană din PNRR pentru acest proiect, cea mai mare autostradă din toate PNRR-urile europene. Însă, de mai bine de un an, Sorin Grindeanu ignoră autostrada strategică atât de așteptată de români. Nu e în stare să tranșeze erorile de proiectare ale statului și să impulsioneze șantierele cel puțin la nivelul termenelor contractuale. Pe primele tronsoane dintre Buzău și Ploiești ar trebui să circulăm în primăvara anului viitor. Nici pomeneală de așa ceva, cele două sectoare în lucru băltesc la circa 20% stadiu în teren. De ce? Combinația standard de erori în proiectul tehnic al CNAIR și constructori care nu fac față. Nici dincolo de Buzău spre Pașcani lucrările nu arată cu mult mai promițător. Pe cele 10 tronsoane stadiul în teren variază între 0 și 18%, cu mulți kilometri pe care crește mai mult iarba decât autostrada.

Și, cireașa de pe tort, la Buzău avem un tronson licitat pe 1 iunie 2021 și care nu are încă contract de lucrări parafat. De trei ori a anunțat CNAIR câștigătorul, de trei ori Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a anulat decizia și a dispus reevaluarea ofertelor.

Miliardele de euro din PNRR sunt o șansă într-o generație pe care nu avem dreptul să o ratăm. USR îi solicită lui Sorin Grindeanu să nu dea cu piciorul acestei șanse, să se apuce de treabă în ceasul al 12-lea, să impulsioneze constructorii și să se asigure că cel târziu în 2026 vom circula pe cei 320 de km dintre Pașcani și Ploiești. Fapte, nu vorbe.”- Horațiu Cosma (USR).

De la Pașcani la Suceava, CNAIR ar putea lansa licitația pentru execuție până la sfârșitul anului (Search are termen nou de predare aprilie 2024), iar de la Suceava la Siret, august 2024.

Comentarii

  1. Tipul ăsta , din timp in timp , bagă capul in poză. Să prezinte grafice cu date concrete din care să rezulte dacă sunt întârzieri.
    Singurul lot pe care sunt probleme este lotul 3 de pe segmentul Ploiești – Buzău.
    Dar ca să generalizezi , este distanță mare ! Sunt convins ca Umbrărescu va da , o parte din loturi, in funcțiune, înainte de termen.

    • Excepțional!
      Nu te baza ca face UMB tot A 7.
      S-ar putea sa vezi ca va fi un ciot mai mare!
      Pascani-Buzau, zic, bazandu-ma pe istoric.
      Dar ce te faci ca aduci tot traficul din Moldova la Buzau si pe urma o iei spre Urziceni ca sa ajungi la Bucuresti?
      Nu intelege nimeni ca Buzau -Ploiesti va fi autostrada precum Margina-Holdea!😯
      De la Dumvrava pâna la Pietrosele e pas de melc iar pe urma nimic.
      Va fi de rasul curcilor sa nu poți face autostrada asta la campie si sa ratezi PNRR-ul.😁

  2. Intarzieri au fost si vor mai fi dar pe mine ma supara faptul ca apar contestatii tot timpul…Acesti contestatari nu fac decat sa puna bete in roate celor ce fac ceva..Eu as aplica sanctiuni drastice celor care nu justifica temeinic o contestatie…

    • Contestatiile nu ar fi o problema daca judecatoriile si-ar face treaba. E totul blocat prin tribunale, vacanta, amana procese, bataie de joc.

  3. Pizzarotti si Coni intradevar este intarziat cu mult. 1 an = 20 %; la Umb 3-6 luni = 10-18%
    Probabil Umb va termina toate cele 10 loturi pe care are si Pizza / Coni nu, pe lotul 3 unde turci lupta cu cnsc si cu curtea de apel ar trebui dat pentru ei ca o asociere si atunci nimeni nu ar contesta mai departe.

  4. Dacă se deschide la finalul anului următor e bine . Cel puțin de la A3 primi 30 km . Trec zilnic pe acolo și au un program minunat . Luni -vineri 8.00- pana în cel mai fericit caz ora 19.00 sâmbăta rar când e cineva pe șantier iar duminica pauza de masa de la ora 8.00 la 24.00 . Ce ture de noapte ca Umbrarescu sau lucru în 2 schimburi. Primesc sume colosale și ei se fac ca muncesc

  5. Pe tronsonul Bacau Pascani nu se lucrează deloc,contractul fiind semnat cu câteva luni bune în urmă. Iar in ce privește banii din PNRR nu-i vom primi niciodată atâta timp cât nu se îndeplinesc toate jaloane (Umbrarescu știe asta și nu forțează termenele)

  6. Dle mini Drulă,
    După ce ați forțat licitarea fără a verifica PT-urile Consitrans, pe care le-ați pus în licitație chiar fără a avea toate avizele (inclusiv descărcarea de sarcină arheologică) acuzați că Grindeanu nu acceptă aberațiile antreprenorilor care optimizează în interesul lor?
    După ce ați pus printre factorii de evaluare ”curba S ”, un simplu exercițiu intelectual teoretic care nu aduce nici un avantaj CNAIR (și care din acest motiv este nelegal), doar ca instrument de manipulare a licitației, acum acuzați că este întârziată licitația pe Ploiești-Buzău? Drulă a creat temeiul contestațiilor, iar CNAIR este de râsul lumii: după ce aplică ”curba S” și dă rezultatul, ulterior comisia întreabă Direcția Achiziții ce înseamnă ”curba S”. Cred ca cei de la CNSC s-au apucat de cap la fiecare nouă contestație văzând bomba creată de documentația de licitație a CNAIR.
    Este interesant cum reevaluați UMB-ul din când în când.
    În fine, bine că acum CNAIR are CA profesionist după regula ”la vrenuri noi, tot noi”.
    Viitorul este luminos!

  7. Terminati talharilor cu zeci de contestatii in pierdere de timp. Terminati cu manevrele ordinare cui care ii atribuim contractul. Cum este posibil sa acceptati ca 14 km de autostrada sa fie facuti in 4 ani😡😡😡👎👎👎 cand alte tari si firme pe bani mai putin fac 100 km intr un an!😡😡😡

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *