Proiectul Autostrăzii Moldovei (A 7) Ploiești-Pașcani este într-o mare întârziere, cu cel mai avansat tronson dintre cele 13 loturi abia ajuns la 20 %, atrage atenția Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Autostrada Moldovei este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră finanțat prin PNRR (aprox. 4 miliarde lei), iar la doi ani de la lansarea licitației pentru execuție, CNAIR încă nu are contract semnat pe lotul 3 Pietroasele -Buzău (14 km.), acest lot trecând prin mai multe etape de contestații la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) și Curtea de Apel București (CAB). Curtea de Apel București a stabilit primele termene pentru luna viitoare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cosma spune că primele două loturi unde lucrează Pizzarotti -Retter și Trace- Coni nu vor fi deschise la primăvară, conform termenului, ci de-abia la sfârșitul anului viitor, iar UMB încă nu lucrează în forță pe toate cele 10 loturi dintre Buzău și Pașcani : ,,Alertă de pierdere a banilor europeni din PNRR: Autostrada A7 Ploiești – Pașcani este într-o mare întârziere, cu cel mai avansat tronson ajuns abia la 20%. Autostrada Moldovei A7 are 320 km. și costă circa 4 miliarde de euro. În 2021, împreună cu Cătălin Drulă, am reușit cu mari eforturi să obținem finanțarea europeană din PNRR pentru acest proiect, cea mai mare autostradă din toate PNRR-urile europene. Însă, de mai bine de un an, Sorin Grindeanu ignoră autostrada strategică atât de așteptată de români. Nu e în stare să tranșeze erorile de proiectare ale statului și să impulsioneze șantierele cel puțin la nivelul termenelor contractuale. Pe primele tronsoane dintre Buzău și Ploiești ar trebui să circulăm în primăvara anului viitor. Nici pomeneală de așa ceva, cele două sectoare în lucru băltesc la circa 20% stadiu în teren. De ce? Combinația standard de erori în proiectul tehnic al CNAIR și constructori care nu fac față. Nici dincolo de Buzău spre Pașcani lucrările nu arată cu mult mai promițător. Pe cele 10 tronsoane stadiul în teren variază între 0 și 18%, cu mulți kilometri pe care crește mai mult iarba decât autostrada.

Și, cireașa de pe tort, la Buzău avem un tronson licitat pe 1 iunie 2021 și care nu are încă contract de lucrări parafat. De trei ori a anunțat CNAIR câștigătorul, de trei ori Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a anulat decizia și a dispus reevaluarea ofertelor.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Miliardele de euro din PNRR sunt o șansă într-o generație pe care nu avem dreptul să o ratăm. USR îi solicită lui Sorin Grindeanu să nu dea cu piciorul acestei șanse, să se apuce de treabă în ceasul al 12-lea, să impulsioneze constructorii și să se asigure că cel târziu în 2026 vom circula pe cei 320 de km dintre Pașcani și Ploiești. Fapte, nu vorbe.”- Horațiu Cosma (USR).

De la Pașcani la Suceava, CNAIR ar putea lansa licitația pentru execuție până la sfârșitul anului (Search are termen nou de predare aprilie 2024), iar de la Suceava la Siret, august 2024.