Șeful Autostrăzilor, pe lotul Aktor de pe A 0 București Sud : stadiul fizic este de doar 18 %, deși trebuia să ajungă la 40 %. Grecii mai primesc un certificat negativ și sunt la un pas de rezilierea contractului

Lot Aktor A 0

Lotul 3 al Autostrăzii A0 București Sud a ajuns la un stadiu fizic de doar 18 %, deși conform graficului din contract, grecii de la Aktor ar fi trebuit să fie la 40 %, mai mult decât dublu, potrivit șefului CNAIR, Cristian Pistol care a verificat șantierul dintre Bragadiru și A1 București-Pitești (18 km.)

Practic, după mai mult de un an de la interarea în șantier, grecii au construit sub 20 % și, în acest ritm, nu au șanse de a termina contractul în decembrie 2023 pentru a prinde finanțarea POIM:  La sfârșitul lunii, constructorul va primi al doilea certificat negativ intermediar și se îndreaptă spre rezilierea contractului, implicit o interdicție de 3 ani la licitațiile CNAIR : ,,Evoluție slabă pe lotul 3 al A0 Sud. Constructorul grec, Aktor, a ajuns doar la 18% progres fizic, în condițiile în care ar fi trebuit să depășească la aceasta data 40%. Se vede totuși o mică îmbunătățire a activității din șantier în ultimele două luni. Nu este însă suficient pentru ca lucrările pe acest lot să intre în normal. Nu au reușit până acum să recupereze întârzierile anterioare, iar mobilizarea slabă arată că nu au ieșit de sub riscul acumulării unor noi întărzieri. Le-am atras atenția că urmează să eliberăm o nouă serie de certificate negative intermediare, iar cu actuala abordare a contractului, se vor afla pe această listă. Le-am mai transmis că dacă vor continua în acest ritm, vom rezilia contractul, cu toate sancțiunile care decurg de aici: reținerea garanției de bună execuție și interdicția participării la licitații publice timp de 3 ani.” a transmis Pistol.

Variantele CNAIR : 

Rezilierea contractului, pare, în acest moment, varianta cea mai probabilă, iarna când șantierul intră în conservare urmând să fie folosită pentru o nouă licitație sau intrarea în contract a unui nou constructor. Negocierea directă cu un alt antreprenor este o variantă analizată inclusiv pentru primul lot al Drumului Expres Craiova -Pitești ( unde Tirrena Scavi a oprit lucrările). de exemplu Alsim Alarko are utilaje pe primele două loturi pe care le termină în vara viitoare, iar UMB are șantier deschis pe lotul 2 A0 Nord și va începe lucrările pe lotul 4.

A doua variantă a CNAIR ar fi continuarea contractului cu Aktor, doar cu garanțiile unei mobilizări reale care să poată fi asigurată la început de primăvară și nu spre sfârșitul sezonului în construcții, așa cum se întâmplă în prezent.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *