Șeful CNAIR nu garantează deschiderea în acest an a primelor două loturi de pe A7: „Premisele ca ele să fie inaugurate anul acesta sunt aproape sigure”

A7 Autostrada Moldovei Ploiești Buzau

Directorul general al Companiei de Drumuri (CNAIR) nu garantează deschiderea circulației în acest an pe primele două loturi din A7 Autostrada Moldovei, spunând că „premisele ca ele să fie inaugurate anul acesta sunt aproape sigure”. Constructorul primului lot dă însă asigurări, pentru Economedia, că deschiderea traficului este programată pentru sfârșitul lunii noiembrie, deși vremea poate amâna acest termen, motiv pentru care a cerut o prelungire a termenului oficial.

„Lucrările pe autostrada A7 sunt foarte avansate. Dacă vorbim de loturile de la Buzău la Focşani, în mod mai mult ca sigur ele vor fi deschise anul acesta. Constructorul este foarte bine mobilizat în şantier, lucrările se desfăşoară într-un ritm alert, iar chiar după ce voi termina această şedinţă voi merge pe şantier să văd şi eu într-o vizită lucrările cum evoluează. Dacă ne referim la secţiunea de la Ploieşti la Buzău lucrările sunt, de asemenea foarte avansate şi premisele ca ele să fie inaugurate anul acesta sunt aproape sigure”, a declarat Cristian Pistol, vineri.

Constructorul primului lot de pe A7, Pizzarotti – Retter, dă însă asigurări pentru Economedia că deschiderea pentru trafic a lotului este programată pe sfârșitul lunii noiembrie, spunând că doar vremea poate amâna față de acest termen. Constructorul a solicitat însă și o prelungire contractuală, la care are dreptul, până pe 21 ianuarie, pentru a evita penalizarea. Prelungirea contractuală se bazează pe materialul deficitar (calitativ și cantitativ) din gropile de împrumut, puse la dispozitie de către CNAIR, conform informațiilor transmise de constructor pentru Economedia.

Analize Economedia

Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2

La finalul lunii septembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost în vizită joi pe autostrada Ploiești – Buzău și le-a solicitat constructorilor să se mobilizeze mai bine în punctele critice astfel încât primele două loturi să fie deschise la sfârșitul lunii noiembrie.

“Am verificat astăzi stadiul lucrărilor pe Loturile 1 și 2 din Autostrada Ploiești-Buzău (63,25 km), parte a #A7. Le-am solicitat constructorilor să se mobilizeze mai bine în punctele critice (pasajele de la km 7 și km 38), pentru ambele loturi să poată fi deschise la sfârșitul lunii noiembrie!”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.

Lotul 1 al Autostrăzii Moldovei A7 este construit de Asocierea Pizzarotti – Retter. Termenul inițial de execuție conform contractului trebuia să fie august 2024. Lotul 2 Mizil – Pietroasele din A7 Ploiești – Buzău este construit de asocierea româno – bulgară Coni – Trace.

“În plus, le-am cerut să ia toată măsurile pentru ca Nodul Dumbrava să fie finalizat tot la sfârșitul lui noiembrie, astfel încât să putem face conexiunea între Autostrada A3 (București-Ploiești) și această secțiune a Autostrăzii A7, între Dumbrava și Pietroasele. Până la finalizarea Lotului 3 (Pietroasele-Municipiul Buzău) al Autostrăzii Ploiești-Buzău descărcarea de pe primele două loturi ale acestei autostrăzi se va face la km 47,8, în formulă provizorie, în DN2 și DN1B.”, a mai spus Grindeanu.

În urmă cu două săptămâni, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a promis că șoferii vor putea circula integral pe autostradă de la București la Pașcani, pe Autostrada Moldovei A7, la finalului anului viitor. Șansele reale pentru o deschidere integrală sunt însă mici, ținând cont că UMB, care construiește 10 loturi din cele 13 ale A7 până la Pașcani, va trebui să înceapă și lucrările pe lotul Leghin – Tg Neamț de pe Autostrada Unirii A8, finanțat din PNRR, care are șanse să nu se încadreze în termenul limită pentru a primi banii europeni, dar și lucrările pe lotul Margina – Holdea de pe Autostrada A1, singurul lot lipsă pentru o circulație completă pe autostradă de la Sibiu până la Nădlac.

Grindeanu a mai spus tot atunci că toate cele 4 loturi dintre Buzău și Focșani sunt la peste 90% stadiu de execuție.

Totodată, Lotul 3 va fi dat în circulație în jurul datei de 1 decembrie. „Între Buzău și Focșani, la începutul lunii decembrie, se va circula pe toate cele 4 loturi”, a precizat el.

Între Ploiești și Buzău, două dintre loturi sunt la 90% stadiu fizic și au termen de finalizare în acest an, astfel că perioada da inaugurare va fi similară cu loturile de pe Buzău – Focșani.

„La sfârșitul anului viitor se va circula de la București până la Pașcani pe autostradă și nu am niciun fel de emoții că acest lucru se va întâmpla”, a subliniat Grindeanu.

Referitorul la Lotul 3 Ploiești – Buzău, aflat în urmă cu două săptămâni la un stadiu fizic de execuție de 15-20%, Grindeanu a spus că a existat o întârziere de un an la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).

„Este spre 20% (stadiu, n.r.), dar nici nu putea să fie altcumva. Așa cum bine știți, am dat câștigătorul în urmă cu 2 ani, când s-au dat și toate celelalte loturi. 13 loturi sunt de la Ploiești la Pașcani, 12 loturi au fost adjudecate. Al 13-lea, un an de zile cei de la CNSC nu au validat soluția dată de către CNAIR. Și după un an de zile au dat aceeași soluție pe care am dat-o noi în 2022, deci s-a pierdut efectiv un an din cauza acelor domni și doamne de la CNSC, dând aceeași soluție pe care CNAIR a dat-o în 2022. Dacă nu ar fi făcut aceste flick-flack-uri, ar fi fost drum continuu de aici de la Focșani până la Ploiești la sfârșitul anului. CNSC a considerat și nu răspunde în fața nimănui că ei sunt o instituție dincolo de oricine să amâne timp de un an, pe banii europeni, pe nervii românilor, nu îi interesează. În această perioadă s-a început se lucrează din câte știu sunt undeva între 15 și 20%”, a declarat ministrul Transporturilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Povestea asta cu A7 va fi resuscitată zi de zi ca sa bage in cap romănilor ca Guvernul are marețe realizări.
    Practic acum in campania electorala orice vot conteaza iar aceasta autostrada a ajuns in situația în care sa fie un colector de voturi.
    Si chiar daca s-ar da in functiune ce s-ar castiga?
    Un calvar va fi traversarea de la Pietroasele până dincolo de Buzau.
    Apoi din A7 nu sunt conexiuni facute spre Slobozia sau Braila si de ce nu spre Nehoiu.
    Centura nefacuta a Buzăului, traversarea râului, devierile vor fi obstacole serioase in a zice ca “A7va fi data in functiune in 2024”.
    Poate in 2026, 2027 sa poți merge șnur de la București la Focșani.😲

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.