Compania Naţională de Investiţii Rutiere are lansaţi în licitaţie peste 400 de kilometri de autostradă pe principalele coridoare ale ţării, are trei obiective aflate în proiectare şi alte şase în faza de proiectare şi execuţie, toate acestea însumând peste 50 de miliarde de lei, a declarat, miercuri, directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, la conferinţa “Italy & Romania, building together sustainable infrastructure”, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Noi, în scurta perioadă de când am început activitatea – primele licitaţii le-am lansat la sfârşitul lunii septembrie 2024 – avem lansaţi în licitaţie peste 400 de kilometri de autostradă pe principalele coridoare ale ţării. Avem trei obiective aflate în proiectare şi alte şase obiective aflate în proiectare şi execuţie. Toate acestea însumează peste 50 de miliarde de lei. Sunt obiective esenţiale pentru noi şi, ca abordare nouă, să zic aşa, studiile de fezabilitate nu au mai fost impuse ca soluţii imperative în licitaţiile noastre. Asta înseamnă că am lăsat deschisă poarta pentru antreprenori să-şi adapteze tehnologiile şi să oferteze cele mai bune preţuri. Înseamnă în acelaşi timp că le-am dat de muncă colegilor mei ca să verifice ceea ce fac antreprenorii, căci întotdeauna antreprenorul o să vrea să facă mai mult profit şi noi o să vrem să facem calitate, însă am încredere că le vom duce la final cu succes”, a afirmat Budescu.

Potrivit acestuia, CNIR este “un element nou pe scena administrativă a infrastructurii rutiere în România”.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

“În mai anul trecut, am aprobat primul buget al acestei companii. La sfârşitul lui iunie 2024 au venit primii ingineri în cadrul companiei. Însă, între timp, ne-am mişcat destul de bine cu tot ceea ce am realizat noi la Compania de Investiţii Rutiere şi ne dorim pe viitor să îmbunătăţim atât ceea ce priveşte implementarea proiectelor de infrastructură rutieră, cât şi colaborarea cu antreprenorii. Noi avem câteva direcţii strategice pe care le urmărim în derularea activităţii noastre. Aici, sustenabilitatea este unul din pilonii principali pe care i-am avut în vedere şi pe care-i avem în vedere şi dorim să-i dezvoltăm în viitor, în cadrul contractelor noastre, şi sperăm ca strategia noastră de viitor să includă şi proiectele de parteneriat public-privat, pe lângă cele pe fonduri europene, de care ne ocupăm deja”, a menţionat şeful CNIR.

Gabriel Budescu a subliniat că perspectivele noii companii de infrastructură sunt acelea de a prelua toate celelalte obiective de investiţii aflate în portofelul Ministerului Transporturilor şi speră să aibă cât mai curând o strategie pe termen mediu şi lung, care, pe de o parte, să ajute CNIR să se dezvoltăm, iar pe de altă parte să ajute antreprenorii să aibă o predictibilitate.

Pe partea de organizare internă, directorul general a susţinut că a încercat să digitalizeze cât mai mult posibil încă de la bun început.

“Pe lângă aspectele interne, bucătăria noastră internă, pontaj electronic, maşini dotate cu GPS, aplicaţii interne de gestionare a resurselor umane, am introdus de curând şi o aplicaţie prin care orice cetăţean poate verifica dacă terenurile sunt afectate sau nu de obiectivele aflate în derulare la Compania Naţională de Investiţii Rutiere. Dezvoltăm în continuare această aplicaţie pentru a oferi posibilitatea de a fi interogată şi funcţie de numărul cadastral. Este o aplicaţie care va fi în continuare îmbunătăţită ca orice alt lucru. Aşa cum spune o vorbă – ‘Atunci când învăţarea se opreşte şi evoluţia se opreşte’ -, noi ne dorim să evoluăm în continuare. Pe lângă aspectele acestea interne, în relaţia cu antreprenorii, aşa cum v-am spus, am introdus şi utilizarea BIM în premieră ca şi cerinţă a unui beneficiar, am introdus utilizarea echipamentelor electrice sau hibride, după caz, şi pentru prima dată am solicitat utilizarea în cadrul lucrărilor noastre a materialelor reciclabile, apropo de sustenabilitate, pentru că am cerut să avem în fundaţia autostrăzilor, pentru prima oară, utilizat un procent de minimum 3% material reciclabil. În viitor vom îmbunătăţi aceste aspecte şi vom mai veni şi cu alte elemente de noutate”, a dat el asigurări.

În plus, a subliniat Budescu, s-a urmărit şi dezvoltarea economiei pe orizontală, prin implicarea autorităţilor locale în zonele traversate de obiectivele CNIR.

“Avem în acelaşi timp şi parteneriate cu instituţiile de învăţământ. Am încercat să dezvoltăm şi economia orizontală prin implicarea autorităţilor locale acolo pe unde trec obiectivele noastre. Am solicitat în cadrul proiectelor să fie angajaţi şomeri din judeţele traversate de obiectivele CNIR. Am iniţiat inclusiv un protocol cu Administraţia Penitenciarelor, astfel încât să fie folosită forţa de muncă din penitenciare şi consider un aspect foarte important ca aceşti oameni să poată fi reintegraţi pe piaţa muncii şi în societate în acelaşi timp”, a precizat Gabriel Budescu.