Șeful grupului Renault: 9 din 10 autovehicule comercializate vor fi electrificate, începând din 2030

vignette-salon-bruxelles foto renault

Din 2030, nouă din zece maşini vândute de Renault vor fi electrificate, a afirmat, joi, directorul general al Grupului auto francez care deține și brandul românesc Dacia, transmite Agerpres.

În timpul evenimentului Renault Talk #1, Luca de Meo a reafirmat direcţia stabilită pentru marca aflată în centrul Planului Renaulution al Grupului. Astfel, în perspectiva tranziţiei energetice, marca Renault are în plan să devină cel mai “verde” brand din Europa începând cu anul 2030, iar nouă din zece autovehicule comercializate vor fi electrificate.

“În fruntea tehnologiei şi serviciilor, marca Renault modelează viitorul mobilităţii urbane, în primul rând prin “Software Republique”. Peste 2.000 de ingineri din 5 companii de top îşi vor aduce expertiza comună în securitate cibernetică, inteligenţă artificială, procesare de date, software şi microelectronică, pentru a oferi soluţii de mobilitate la cheie pentru oraşe şi comunităţi. Renault Re-Factory – primul hub cu economie circulară din Europa – marchează o mişcare către un model mai durabil şi responsabil, cu până la 120.000 de vehicule (EV incluse) reciclate în fiecare an. Aproape 80% din materialele strategice reciclate vor fi refolosite în baterii noi”, a susţinut de Meo.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Potrivit oficialului Renault, până în anul 2025 vor fi lansate şapte modele pe segmentele C şi D, toate electrificate. Pe lista noilor maşini se află: Arkana şi Captur – în versiunea E-Tech Hybrid şi Plug-in Hybrid, Megane E-Tech – în versiunea Sedan, respectiv New Kangoo în versiunea E-Tech 100% electrică.

La nivel internaţional, Renault a investit pe pieţele sale istorice cu potenţial ridicat, cu o prezenţă locală puternică (Brazilia, Rusia, Turcia şi India) şi a menţinut, în acelaşi timp, nivelurile de risc. În Europa, constructorul auto francez continuă să se bazeze pe pieţele sale-cheie (Franţa, Spania, Italia, Germania şi Regatul Unit), cu o gamă mai vizibilă şi o foaie de parcurs clară: pârghia E-Tech pentru a încuraja mobilitatea electrică şi a intensifica eforturile de creştere a cotelor de piaţă atât pentru segmentul C, cât şi pentru vehiculele comerciale, notează grupul auto, într-un comunicat de presă citat de Agerpres.

În 2020, Grupul auto Renault, proprietarul Dacia, a vândut 2,949 milioane vehicule la nivel global, în scădere cu 21,3% comparativ cu 2019, pe o piaţă auto globală care a scăzut cu 14,2% din cauza pandemiei de coronavirus. Vânzările de autoturisme şi utilitare marca Dacia au scăzut cu 29,2% în 2020, până la 520.765 unităţi. Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: