Din 2030, nouă din zece maşini vândute de Renault vor fi electrificate, a afirmat, joi, directorul general al Grupului auto francez care deține și brandul românesc Dacia, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În timpul evenimentului Renault Talk #1, Luca de Meo a reafirmat direcţia stabilită pentru marca aflată în centrul Planului Renaulution al Grupului. Astfel, în perspectiva tranziţiei energetice, marca Renault are în plan să devină cel mai “verde” brand din Europa începând cu anul 2030, iar nouă din zece autovehicule comercializate vor fi electrificate.

“În fruntea tehnologiei şi serviciilor, marca Renault modelează viitorul mobilităţii urbane, în primul rând prin “Software Republique”. Peste 2.000 de ingineri din 5 companii de top îşi vor aduce expertiza comună în securitate cibernetică, inteligenţă artificială, procesare de date, software şi microelectronică, pentru a oferi soluţii de mobilitate la cheie pentru oraşe şi comunităţi. Renault Re-Factory – primul hub cu economie circulară din Europa – marchează o mişcare către un model mai durabil şi responsabil, cu până la 120.000 de vehicule (EV incluse) reciclate în fiecare an. Aproape 80% din materialele strategice reciclate vor fi refolosite în baterii noi”, a susţinut de Meo.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Potrivit oficialului Renault, până în anul 2025 vor fi lansate şapte modele pe segmentele C şi D, toate electrificate. Pe lista noilor maşini se află: Arkana şi Captur – în versiunea E-Tech Hybrid şi Plug-in Hybrid, Megane E-Tech – în versiunea Sedan, respectiv New Kangoo în versiunea E-Tech 100% electrică.

La nivel internaţional, Renault a investit pe pieţele sale istorice cu potenţial ridicat, cu o prezenţă locală puternică (Brazilia, Rusia, Turcia şi India) şi a menţinut, în acelaşi timp, nivelurile de risc. În Europa, constructorul auto francez continuă să se bazeze pe pieţele sale-cheie (Franţa, Spania, Italia, Germania şi Regatul Unit), cu o gamă mai vizibilă şi o foaie de parcurs clară: pârghia E-Tech pentru a încuraja mobilitatea electrică şi a intensifica eforturile de creştere a cotelor de piaţă atât pentru segmentul C, cât şi pentru vehiculele comerciale, notează grupul auto, într-un comunicat de presă citat de Agerpres.

În 2020, Grupul auto Renault, proprietarul Dacia, a vândut 2,949 milioane vehicule la nivel global, în scădere cu 21,3% comparativ cu 2019, pe o piaţă auto globală care a scăzut cu 14,2% din cauza pandemiei de coronavirus. Vânzările de autoturisme şi utilitare marca Dacia au scăzut cu 29,2% în 2020, până la 520.765 unităţi. Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.