Şeful interimar al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere reclamă întârzieri privind aprobarea documentaţiilor pentru autostrada A8: „Este o mare bătaie de joc ce se întâmplă”

santier drum Sursa foto: Pixabay

Directorul interimar al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR), Cătălin Urtoi, susţine că proiectul autostrăzii A8 este întârziat din cauza ritmului lent al aprobării documentaţiilor tehnice de către CNAIR, el cerând conducerii acestei companii să prezinte grafice clare privind realizarea proiectului, relatează News.ro.

Cătălin Urtoi a scris sâmbătă pe Facebook că situaţia proiectului autostrăzii A8, care leagă Moldova de Ardeal, devine “critică” şi cere măsuri din partea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

“Situaţia proiectului Autostrăzii Unirii-A8 devine critică! Fac un apel la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR S.A., la conducerea acestei companii şi în special la domnul Director General Cristian Pistol şi domnul Director General Adjunct Gabriel Budescu: Deblocaţi imediat tronsonul montan de pe A8, respectiv Miercurea Nirajului-Leghin! De mai bine de 30 zile sunt indicatorii tehnico-economici aprobaţi prin hotărâre de Guvern. Faceţi public situaţia documentaţiei pentru licitaţia de Proiectare + Execuţie şi demaraţi această procedură. Nu mai blocaţi acest proiect”, a precizat directorul interimar CNIR, Cătălin Urtoi.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Totodată, el solicită CNAIR să facă public un un grafic prin care să îşi asume finalizarea acestui proiect până în 2030.

De asemenea, şeful CNIR cere deblocarea contractului pe tronsonul Moţca-Leţcani-Ungheni.

“Este o mare bătaie de joc ce se întâmplă cu acest proiect. Ieşenii aşteaptă această autostradă de prea mulţi ani, iar problemele în trafic la ora actuală pe secţiunea de drum naţional Moţca-Podu Iloaiei-Leţcani sunt foarte grave. Ca şi conducere executivă, sunteţi obligaţi să faceţi tot ce ţine de dumneavoastră în relaţia contractuală pe care o aveţi cu firma de proiectare Consitrans. Aşteptăm şi aici un grafic clar, pe care să şi-l asume această firmă de proiectare, în legătură cu etapele care au mai rămas de parcurs până la finalizarea Sf-ului şi a Proiectării. Aşteptăm un program clar şi asumat din partea dumneavoastră ca şi manageri, în legătură cu finalizarea etapizată a acestui proiect, pe loturi, în perioada 2026-2030”, a afirmat Cătălin Urtoi.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Ce face Urtoi ? Scrie pe Facebook ? Grindeanu să-l demiți imediat și apoi să îți dai și tu demisa! Ce haos ?! Așa ceva ….
    Ați înființat CNIR ca să aibă pe cine da vina.
    INCOMPETENȚILOR !

    • Procedural si legal, catre CNIR, pana in momentul de fata, nu s-a transferat niciun proiect din partea CNAIR. Urtoi, efectiv nu are ce sa faca referitor la proiectele rutiere momentan. Deci singurul lucru este sa scrie pe facebook

      • Vă mulțumesc mult , mult de tot , că m-ați lămurit. Deci Urtoi nu are ce să facă dar salariu primește ! Și tot CNIR – ul la fel. Nu au ce să facă dar salariu primesc.
        De aceea Grindeanu trebuie să își dea demisia. Ce nu e clar ?

  2. 1. Urtoi a operaționalizat CNIR-ul in 6 luni, după ce alți câțiva directori s-au chinuit 6 ani. Daca nu știți, operaționalizarea CNIR a fost solicitată de UE de cel puțin 7 ani.
    2. Urtoi cere acum ca proiectele de autostrăzi sa fie predate de la CNAIR la CNIR, iar CNAIR-UL nu dorește, blocând astfel continuarea proiectelor de autostrăzi.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.