Compania Ryanair este îngrijorată de deficienţele identificate de autorităţile americane de reglementare într-un raport privind accidentul avionului 737 MAX 9 al Alaska Airlines, iar supravegherea de reglementare sporită ”va încetini lucrurile” la Boeing, a declarat miercuri directorul general al operatorului aerian, Michael O’Leary, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa după numărul de pasageri şi unul dintre principalii clienţi ai Boeing, a comandat peste 350 de avioane MAX în ultimii ani, dar nu are nicio aeronavă MAX 9.
Se pare că panoului de uşă desprins de pe avionul 737 MAX 9 al Alaska Airlines pe 5 ianuarie îi lipseau patru şuruburi, potrivit unui raport preliminar al Consiliului Naţional pentru Siguranţa Transporturilor din SUA, publicat marţi.
”Cred că suntem îngrijoraţi pentru că evidenţiază, ştiţi, calitatea proastă a producţiei Boeing… dar nu credem că ne afectează flota de Boeing 737 sau MAX 8 pe care operăm”, a declarat directorul general Michael O’Leary, în marja unui eveniment la Lisabona, de miercuri.
El a spus că ultimele 12 aeronave primite de Ryanair în octombrie-decembrie au arătat îmbunătăţiri ale calităţii faţă de începutul anului, ”dar Boeing are în mod clar mai multe de făcut”.
“Dar nu există nicio îndoială că supravegherea sporită de către FAA (Administraţia Federală a Aviaţiei) din Seattle va încetini lucrurile. Doar că nu suntem siguri încă dacă ne va afecta livrările de acum până la sfârşitul lunii iunie”, a adăugat el.
Boeing ”acţionează asupra unui plan cuprinzător pentru a ne îmbunătăţi calitatea şi performanţa de livrare” după incidentul cu avionul Alaska Airlines şi după ce un furnizor a descoperit găuri greşite pe unele fuzelaje, a declarat un purtător de cuvânt.
”Ryanair este un client valoros şi lucrăm îndeaproape cu ei pentru a le răspunde preocupărilor”, a spus purtătorul de cuvânt.
O’Leary a salutat, de asemenea, hotărârea de miercuri a unei instanţe europene în privinţa celei de-a doua contestaţii a Ryanair împotriva unui plan de salvare olandez de 3,4 miliarde de euro (3,7 miliarde de dolari) pentru unitatea olandeză a Air France-KLM, despre care O’Leary a spus că a dovedit incompetenţa autorităţilor UE din domeniul concurenţei.
Tribunalul din Luxemburg a anulat decizia revizuită a Comisiei Europene din 2021 de aprobare a ajutorului de stat, spunând că autorităţile de reglementare a concurenţei au greşit pentru că nu au luat în considerare alţi beneficiari din cadrul grupului de companii aeriene.
“Autorităţile pentru concurenţă din Europa s-au dovedit a fi spectaculos de incompetente şi incapabile să supravegheze concurenţa loială în Europa. Şi credem că Margrethe Vestager, comisarul pentru Concurenţă, ar trebui să demisioneze.”
Executivul UE a spus că va studia hotărârea şi va reflecta asupra posibililor paşi următori.