Sephora, brand de produse pentru înfrumuseţare al LVMH, îşi vinde filiala din Rusia directorului general local al lanţului de magazine, a anunţat luni compania franceză, alăturându-se unui flux de companii occidentale care părăsesc această ţară din cauza invaziei ruse în Ucraina, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
Sephora, care are 88 de magazine în Rusia, cu 1.200 de angajaţi, va funcţiona acum sub brandul ”Ile de Beaute”, lanţ local pe care l-a cumpărat în 2016, la câţiva ani după o investiţie iniţială.
Lanţul de retail a început să includă magazinele din Rusia sub bannerul Sephora în 2018 şi încă era în curs de a face acest lucru, când pandemia globală a lovit în 2020.
Magazinele retailerului de frumuseţe din Rusia au fost închise de la începutul lunii martie, când LVMH şi alte companii de produse de lux au anunţat că îşi suspendă operaţiunile în ţară ca urmare a invaziei Rusiei în Ucraina.
LVMH a declarat în martie că are un total de 124 de magazine şi 3.500 de angajaţi în Rusia.
Principalele branduri europene de lux, Burberry, Hermes, Richemont, proprietarul mărcii Cartier, Kering şi Chanel şi-au închis temporar magazinele din Rusia după invazia din Ucraina, care a determinat un val de sancţiuni din partea Statelor Unite şi a Uniunii Europene.
Sephora a spus că înţelegerea, care va deschide calea pentru redeschiderea lanţului de magazine, este supusă autorizaţiei antitrust. Compania nu a dezvăluit preţul tranzacţiei.
Planurile pentru o lege care să permită Moscovei să sechestreze activele întreprinderilor străine şi să impună sancţiuni penale au determinat unele companii să-şi accelereze plecarea, cum ar fi Nike, care a decis să plece luna trecută, după suspendarea operaţiunilor în martie.