În doar câțiva ani, Shein s-a extins rapid de la un vânzător chinez de îmbrăcăminte la preț redus la un gigant global de fast-fashion. Compania a ajuns acum să fie una dintre cele mai mari nume din comerțul electronic, scrie Wall Street Journal.
Shein, care are acum sediul în Singapore, trece de la a vinde doar îmbrăcăminte de marcă proprie la a deveni o platformă de piață unde alți comercianți pot vinde orice, de la aparate de gheață de 1.200 de dolari, la ace de siguranță de 50 de cenți, direct către consumatori.
Schimbarea, ale cărei planuri au fost raportate de Wall Street Journal în decembrie, are loc în contextul în care gigantul modei caută noi oportunități de creștere și pune Shein în concurență mai directă cu nume de referință în domeniul comerțului electronic precum Amazon.
Shein a început recent să comercializeze și alte produse pe lângă haine în Mexic, Brazilia și SUA, urmând ca mai târziu să lanseze platforma și în Europa. Shein a anunțat, de asemenea, o extindere dincolo de categoriile sale de bază: modă, frumusețe și stil de viață.
Șeful de strategie al Shein, Peter Pernot-Day, a declarat într-un interviu că firma caută „vânzători terți care să completeze oferta noastră de produse, ale căror oferte să rezoneze cu baza noastră de clienți”.
Shein a declarat că își propune să ofere stimulente pentru 100.000 de vânzători care vor atinge vânzări anuale de 100.000 de dolari și pentru 10.000 dintre ei care vor atinge vânzări anuale de 1 milion de dolari în decurs de trei ani. Cele mai multe dintre produsele vândute de terți sunt la prețuri mici, dar pe platforma americană a companiei sunt acum listate și produse de la mărci de lux precum Paul Smith și Stuart Weitzman, alături de hainele de marcă proprie ale Shein.
Pentru a recruta vânzători terți, compania a oferit stimulente pe rețelele de socializare chinezești, de la comision zero pentru primele trei luni până la taxă de publicitate zero. Pentru a se alătura platformei Shein, vânzătorii trebuie să aibă deja vânzări anuale de 2 milioane de dolari pe Amazon, potrivit unora dintre anunțurile de recrutare.
Shein a cucerit inimile a milioane de adolescenți americani cu fustele sale la modă de 5 dolari și blugii de 9 dolari. Compania, în vârstă de 11 ani, este acum principalul retailer fast-fashion din SUA, cu o cotă de piață de 40%, potrivit Earnest Analytics, cu sediul la New York.