După mai mult de 70 de ore de negocieri maraton, sindicatul lucrătorilor IG Metall a ajuns la un acord cu conducerea producătorului auto Volkswagen, scrie Euronews.
Într-un comunicat de presă, IG Metall a scris că acordul va permite investiții durabile în viitorul producătorului de automobile, creând, în același timp, perspective pentru forța sa de muncă și familiile acestora.
Conform acordului, toate cele 10 fabrici de producție ale companiei din Germania vor rămâne acum deschise, în timp ce concedierile și reducerile salariale au fost, de asemenea, evitate.
Concedierile obligatorii au fost excluse până în 2030, în timp ce acordul include dispoziții prin care Volkswagen va elimina peste 35.000 de locuri de muncă prin pensionări anticipate sau la termen, până în 2030.
Cele două părți au convenit, de asemenea, să revizuiască structura salariilor, care este veche de zeci de ani.
În săptămânile anterioare, aproximativ 100.000 de angajați Volkswagen au protestat împotriva planului conducerii companiei de a reduce salariile. IG Metall afirmă acum că, fără o astfel de acțiune în masă, nu ar fi fost posibil să împiedice compania să își pună în aplicare planurile drastice de reducere a costurilor.
Daniela Cavallo, președinta comitetului general și local de întreprindere al Grupului Volkswagen, a declarat: „Niciun amplasament nu va fi închis, nimeni nu va fi concediat, iar acordul nostru salarial cu societatea va fi asigurat pe termen lung. Deși există concesii colective dincolo de venitul lunar, acestea sunt compensate de conservarea pe bază de solidaritate a tuturor uzinelor de producție, inclusiv perspectivele de viitor, noua securitate a muncii până la sfârșitul anului 2030”.
Ea a susținut, de asemenea, că acordul a arătat că orice schimbări propuse la Volkswagen care au fost împotriva voinței forței sale de muncă sunt sortite eșecului.
Volkwagen a încercat anterior să concedieze mii de angajați germani, precum și să închidă fabrici pentru prima dată în țară, reducând în același timp salariile cu 10%. De asemenea, compania stabilise un obiectiv de reducere a costurilor de aproximativ 10 miliarde de euro.
Gigantul auto are aproximativ 120.000 de angajați în Germania. Familia Porsche-Piëch este proprietarul majoritar al holdingului german Porsche SE, care, la rândul său, este acționar majoritar al Grupului Volkswagen.